11 استارتاپ برتر سال 2016

11 استارتاپ برتر سال 2016

کسب و کارهای بزرگ را در هر شرایطی حتی در زمان رکود سرمایه گذاری می توان تاسیس کرد.
در حالی که ممکن است برخی از استارتاپ های با ثبات در آغاز سال 2016 با مشکل مواجه شده باشند، اما در همین زمان شاهد تولد چندین استارتاپ بزرگ بوده ایم که بدنبال انجام کارهای بزرگی مثل درمان سرطان، ارائه اینترنت فوق سریع و رقابت با Uber بوده اند.
بیزینس اینسایدر برای تعیین بزرگترین استارتاپ هایی که در سال 2016 تاسیس شده اند با موسسان و سرمایه گذاران استارتاپ ها گفتگو کرده و اطلاعات مالی آن ها را مورد بررسی قرار داده است. برخی از شرکت های این لیست شناخته شده و برخی دیگر هنوز در ماه های اولیه تشکیل شرکت به سر می برند.
در ادامه با 11 استارتاپ برتری که در سال 2016 تاسیس شده اند، آشنا می شوید:



Starry وای‌فای خانه شما را قوی تر می‌کند!





چت کانوجیا، مدیرعامل سابق Aereo، Starry را در ژانویه ۲۰۱۶ راه‌اندازی کرد. Starry تجهیزات وایرلسی را به فروش خواهد رساند که سرعت اینترنت را تا یک گیگابیت در ثانیه افزایش می‌دهد. این سرعت برای دانلود یک فیلم دوساعته در کمتر از چند ثانیه به اندازه کافی سریع است. استاری گیرنده‌ای به نام Starry Point دارد که مانند آنتن روی پنجره خانه نصب می‌شود. شما می‌توانید گیرنده بی‌سیم خود را نصب کنید یا از Starry Station استفاده کنید: دستگاهی ۳۵۰ دلاری که می‌تواند روی صفحه ‌نمایشش سرعت اینترنت شما را نشان دهد.

بودجه: نامشخص، با حمایت FirstMark Capital، Tiger Global، IAC، KKR، HLVP و Quantum Strategic Partners
وبسایت: https://starry.com



Juicero می‌خواهد تازه‌ترین آبمیوه‌ای را که تاکنون چشیده اید را تولید کند.





این استارت‌آپ سه‌سال است که بیشتر با نام Keurig for juice شناخته می‌شود، در فوریه سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شد.
این محصول هوشمند از لوازم آشپزخانه است که به وای‌فای متصل شده و با فشردن کیسه های آماده، ترکیبی از میوه‌های تازه و سبزیجات خوشمزه را تحویل می‌دهد. هیچ آماده‌سازی، کثیفی و به‌هم‌ریختگی‌ای ندارد، تنها کافی است کیسه‌ محصولات را در درونش قرار داده، یک دکمه را فشار داده و آبمیوه‌تان را تحویل بگیرید.
هزینه خرید این دستگاه ۶۹۹ دلار است، قیمتی که انتقاد بسیاری را برانگیخته است، اما سرمایه‌گذاران معتقدند زمانی که شرکت به بلوغ برسد قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

بودجه: بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از Campbell Soup، Google Ventures ، Artis Ventures و Kleiner Perkins. به همراه بودجه اضافی از Two Sigma Ventures،First Beverage Group، Acre Ventures، Double Bottom Line Ventures، Thrive Capital ، Vast Ventures و دیگران
وبسایت: www.juicero.com



Cheddar مطمئن است که می‌تواند CNBC نسل جدید باشد!





جان استاینبرگ، مدیر سابق بازفید و مدیرعامل شرکت دیلی میل یو اس، چدار را برای ارائه اخبار کسب و کار با آب و تاب اضافی برای نسل جدید تاسیس کرد. این شرکت از سیستم پرداخت برای مشاهده محتوا استفاده می کند و در حال حاضر ویدئوکلیپ‌های کوتاهی از مصاحبه‌ها را به صورت رایگان به اشتراک می‌گذارد و امیدوار است جوانان علاقمند به تجارت برای مشاهده خبرهای متناسب با علایقشان حاضر به پرداخت هزینه باشند.

بودجه: ۱/۳ میلیون دلار از Lightspeed’s Jeremy Liew، Homebrew و Vivi Nevo
وبسایت: www.cheddar.com



Grail می‌خواهد تست سرطان را در مراحل اولیه ممکن کند!





ایلومینیا (ILLUMINA) طراح تکنولوژی تعیین توالی دی‌ان‌ای، با گروهی از سرمایه‌گذاران دره سیلیکون به منظور توسعه نوعی آزمایش خون برای هر سرطانی در مراحل اولیه همکاری می‌کند.
شرکتی جدید به نام گریل (Grail) با استفاده از تکنولوژی ILLUMINA به دنبال راهی برای اندازه گیری اسیدهای نوکلئیک در حال گردش است (ذراتی از DNA که در خون، خارج از سلول‌های خونی در گردش است) اگرچه بیشتر DNA در داخل سلول‌ قرار دارد، دانشمندان از CNA برای تست سرطان و دیگر بیماری‌های تهاجمی استفاده می‌کنند. ماموریت بلند پروازانه آن ها توسعه جهانی تست‌های غربالگری سرطان است.

بودجه: ۱۰۰ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران از جمله Arch Venture Partners،Bezos Expeditions، Bill Gates و Sutter Hill Venture . Illumina سهامدار عمده این شرکت است.
وبسایت: http://www.grailbio.com



Juno می‌خواهد جایگزین Uber باشد!





استارت‌آپ ضد اوبر، Juno را تالمون مارکو (Talmon Marco) راه‌اندازی کرد، کارآفرینی که ثروت زیادی از طریق تاسیس وایبر و فروش آن به راکوتن به قیمت ۹۰۰ میلیون دلار بدست اورده است.
جونو نسبت به اوبر، با راننده‌ها برخورد منصفانه تری دارد و سهم کمتری از سود را برای خود برداشته و بیشتر آن را به رانندگان می دهد. Juno تاکنون تنها در نسخه بتا و در شهر نیویورک راه‌اندازی شده و افراد کمی آن را امتحان کرده‌اند.

بودجه: بنا بر گزارش‌ها حدود ۳۰ میلیون دلار
وبسایت: https://www.gojuno.com



کامیون‌های بدون راننده Otto می‌توانند صنعت حمل و نقل را متحول کنند!





کامیون بدون راننده ممکن است قبل از خودروهای بدون راننده وارد خیابان‌ها شوند. تیمی از کارکنان سابق گوگل، اپل و تسلا در حال توسعه سنسورها و نرم‌افزارهایی برای افزودن ویژگی هایی به کامیون‌ها و تبدیل آنها به ناوگان‌هایی مستقل و بدون راننده‌ هستند. کیت های اوتو (Otto) می‌تواند هر کامیونی را که پس از ۲۰۱۳ ساخته شده، به یک وسیله نقلیه بدون راننده و هوشمند تبدیل کند.

بودجه: نامشخص
وبسایت: http://ot.to



Simple Habit می‌خواهد اضطراب نسل جدید را کاهش دهد!





یونها کیم (Yunha Kim) پس از فروش اولین استارت‌آپ خود می خواهد از طریق مدیتیشن به کاهش استرس نسل جدیدی که بیش از حد کار می کنند، کمک کند. مدیتیشن به خود او نیز در کاهش استرس کمک کرده است.
اپلیکیشن سیمپل هبیت (Simple Habit) تنها برنامه ای درمورد چاکراها یا نشستن در تاریکی به مدت ۳۰ دقیقه و مدیتیشن نیست. جلسات پنج دقیقه‌ای این اپلیکیشن برای جوانان متخصص، پرمشغله و پر از شک و تردیدی مثل کیم است که هرگز فکر نمی‌کنند مراقبه برای آنها سودی داشته باشد. اپل در ماه می سیمپل هبیت را به عنوان یکی از اپ های لیست «اپ های جدیدی که دوست داریم»، انتخاب کرده بود.

بودجه: نامشخص
وبسایت: www.simplehabitapp.com



Comparably حقوق شما را با سمت های مشابه در دیگر شرکت ها مقایسه می کند!





اکثر مردم می‌خواهند بدانند که میزان حقوق‌شان عادلانه است یا نه، اما نمی‌دانند چگونه باید جواب این سوال را پیدا کنند. کمپربلی (Comparably) که می تواند رقیب شرکت گلس دوور باشد، شفافیت در پرداخت و فرهنگ محل کار را به ارمغان می‌آورد.
به این ترتیب افراد می‌توانند به صورت ناشناس حقوق، سطح تجربه، اندازه شرکت، محل شرکت و عوامل دیگر را گزارش دهند. در عوض، این سایت به آنها نشان می‌دهد که همکاران‌شان در همان موقعیت شغلی و سطح تجربه مشابه در دیگر شرکت‌ها چقدر حقوق دریافت می‌کنند.

بودجه: ۵/۶ میلیون دلار از سرمایه گذار اصلی investor Crosslink Capital. به همراه سرمایه‌گذاری هایی از Upfront Ventures، Lowercase Capital، Alpha Edison ، Crosscut Ventures، Ludlow Ventures، Cornerstone OnDemand، 500Startups ، Pritzker Group، Rincon Venture Partners، Accelerator Ventures، BAM Ventures و David Sacks.
وبسایت: www.comparably.com



Truebill بدنبال جلوگیری از خالی شدن جیب شما توسط اشتراک ها است!





یحیی مختار زاده پس از اینکه دریافت ماهیانه 40 دلار برای یک اشتراک اینترنتی ناخواسته پرداخت می کند تصمیم می گیرد تا راهی برای جلوگیری از خالی شدن حساب بانکی دیگران از طریق اشتراک های مخفی پیدا کند.
باتوجه به اینکه امروزه افراد در سایت های زیادی (مثل آمازون، نتفلیکس، هولو) مشترک می شوند باید از سایت هایی که در آن ها ثبت نام می کنند اطلاع داشته باشند. تروبیل (Truebill) استارتاپی است که قبض های ماهیانه کارت اعتباری شما را اسکن کرده و اشتراک هایی را که نمی خواهید لغو می کند.

بودجه: 1.4 میلیون دلار از Social Capital, Sherpa Ventures و دیوید باگت موسس ITA Software
وبسایت: https://www.truebill.com



Pearl ماشین معمولی شما را به مدلی با فناوری هوشمند تبدیل می کند!





شرکت Pearl که در خفا توسط گروهی از مهندسین اپل شکل گرفت، به تولید محصولاتی می‎ پردازد که می‎ توانند ماشین قدیمی شما را به یک مدل پیشرفته با فناوری‎ های بالا تبدیل کنند. اولین محصول این شرکت یک پلاک است که به گوشی شما متصل شده و امکان مشاهده پشت خودرو از طریق گوشی را برای شما فراهم می کند. قیمت این محصول زیاد است و از ۵۰۰ دلار شروع می‎ شود. ولی شرکت معتقد است این محصول به مرور زمان بهتر می ‎شود و کاربردهای بیشتری نسبت به دید عقب هنگام پارک خواهد داشت.

بودجه: ۵۰ میلیون دلار
وبسایت: https://pearlauto.com/



KnuEdge بدنبال ترکیب گوگل و اینتل است!





KnuEdge که در سن دیگو واقع است را به سختی می توان به عنوان یک استارتاپ در نظر گرفت. KnuEdge از حدود ده سال پیش مشغول فعالیت مخفی بوده است.
در ماه ژوئن دن گولدین مدیر سابق ناسا، پروژه ای که یک دهه مشغول فعالیت سری روی آن بودند را اعلام کرد. هدف این شرکت ترکیب گوگل، AMD و اینتل برای تولید نسل بعدی پردازنده های کامپیوتری است.

بودجه: 100 میلیون دلار از سرمایه گذاران نامشخص
وبسایت: https://www.knuedge.com/


می توانید از طریق دکمه زیر، مقاله را با دوستانتان در تلگرام به اشتراک بگذارید




منبع: 
The top 17 startups to launch so far in 2016
تاریخ درج: 1396/04/28
دانلود مقاله