15 کتاب مفید کسب وکاری به پیشنهاد مدیران موفق که همه باید بخوانند

15 کتاب مفید کسب وکاری به پیشنهاد مدیران موفق که همه باید بخوانند

ما دو ماه گذشته را صرف جمع آوری دیدگاه های مدیران عامل شرکت های فعال در زمینه های مختلف کرده ایم تا از برنامه های روزانه آنها اطلاعات بیشتری به دست آوریم. این داده ها شامل زمان بیداری، میزان انجام تمرینات جسمانی و کارهایی است که در اوقات فراغت انجام می دهند. بر اساس این اطلاعات تصویر کاملی را از ساختاری که این مدیران موفق از آن پیروی می کنند ترسیم کرده ایم.
علاوه بر این از آنها خواسته ایم مهم ترین کتاب کسب و کاری که خواندن آن را به دیگران توصیه می کنند، نام ببرند. نتیجه نهایی شامل تعدادی از کتاب های کسب و کار و بازاریابی است که مطمئنا آنها را به کتابخانه خود اضافه خواهید کرد.



1. Scaling Up از ورن هارنیش





بروس کلی موسس آژانس بازاریابی به همین نام است که نه بار متوالی در لیست ۵ هزار شرکت خصوصی با سریع ترین رشد حضور داشته است. او از Scaling Upبه عنوان کتابی که در زندگی تجاری به اوکمک کرده نام می برد.
این کتاب ۱۰ سال پس از انتشار کتاب «تسلط بر عادات راکفلر» منتشر شده که روی توسعه ابزارها و تکنیک های لازم برای افزایش سوددهی و قدرت شرکت ها تمرکز دارد.



۲. آئین دوست‌یابی از دیل کارنگی





ویل شنک مدیرعامل شرکت مهندسی HappyFunCorp است که با ۵۰۰ کمپانی برتر آمریکا همکاری دارد این کتاب کلاسیک از دیل کارنگی را توصیه می کند.
این کتاب که نخستین بار در سال ۱۹۳۶ منتشر شد یکی از پرفروش ترین کتاب های خودآموز تاریخ است و تاکنون بیش از ۳۰ میلیون جلد از آن در سراسر دنیا به فروش رفته است. آیین دوست یابی یازدهمین کتاب غیر تخیلی در لیست آمازون است و در سال ۲۰۱۱ در لیست تاثیرگذارترین کتاب های مجله تایمز در جایگاه نوزدهم قرار گرفت. کتابخانه کنگره نیز آیین دوست‌یابی را هفتمین کتاب تاثیرگذار در طول تاریخ آمریکا می داند.
وارن بافت مدعی است که این کتاب زندگی او را تغییر داده و هنوز مدرک دوره برگزار شده توسط دیل کارنگی را به دیوار دفترش آویزان کرده است.



۳. Do More Faster از برد فلد و دیوید کوهن





Hurree Labs نرم افزارهای اعلان را برای اپ ها توسعه می دهد و توسط آرون گیبسون تاسیس شده که دانش آموخته شتاب دهنده Techstars London است. موضوع این کتاب با دوره هایی که او در این مرکز گذرانده مطابقت دارد و بنابرین جای تعجبی ندارد که او کتابی از بنیانگذار این مرکز را انتخاب کرده است.
TechStars که در ۲۹ مرکز فعالیت دارد، یک شتاب دهنده کسب و کار نظارتی است که سالانه در هر یک از این شهرها سرمایه لازم برای تاسیس ۱۰ استارتاپ را تامین کرده و آنها را با ۵۰ سرمایه گذار و کارآفرین برتر اینترنتی آشنا می کند.
این کتاب مجموعه ای از مقالات ویرایش شده توسط بنیانگذار TechStars است که ماجرای افراد موفقی که از این دوره‌ها بهره برده اند را شرح می دهد.



۴. Startup CEO از مت بلومبرگ





دریک پاسلر موسس Paessler AG است که نرم افزارهای نظارتی زیرساخت فناوری اطلاعات را برای برندهای معتبر از جمله باشگاه فوتبال فولام انگلیس ارائه می کند. از نظر او همه باید کتاب Startup CEO را در قفسه کتابهایشان داشت باشند.
مت بلومبرگ در سال ۱۹۹۹ شرکتی به نام Return Path را تاسیس کرد و در وبلاگی به نام «تنها یک‌بار» تجربیاتش را به اشتراک می گذاشت. او در این کتاب هم از دانش و تجربه خود برای کمک به مدیران عامل کم تجربه، بهره می برد.
این کتاب روی کاربردهای عملی تمرکز کرده و وب سایتی هم برای ارائه اطلاعات و موارد اضافه دیگر همراه با این کتاب طراحی شده است.



۵. The Tipping Point از مالکوم گلادول





رابین استفن موسس کمپانی Vuture است که اخیرا در لیست ۱۰۰۰ شرکت ارائه دهنده سرویس نرم‌افزاری بریتانیا به مقام اول دست پیدا کرده است. رابین کتاب The Tipping Point از مالکوم گلادول را به مخاطبان توصیه می کند.
این کتاب که در سال ۲۰۰۵ و پیش از عصر تاثیرات رسانه های اجتماعی چاپ شده به چگونگی تاثیر گذاری افراد خاص روی مد، تفکرات یا فعالیت های اجتماعی می پردازد. گلادول به نحوه ایجاد نقاط عطف توسط برخی افراد می پردازد که به تغییرات چشمگیر در فروش محصولات منجر می شود.



۶. Start With Why از سیمون سینک





آلن ویل موسس Klipfolio است که مشتریان مهمی نظیر اسکای و الکترولوس را دارد و خواندن این کتاب را به همه پیشنهاد می کند.
کتاب های بسیاری درباره نحوه انجام کارها نوشته شده اند اما این کتاب به چرایی این مسئله می پردازد. نویسنده با استناد به مثال هایی از افرادی نظیر مارتین لوتر کینگ، استیو جابز و برادران رایت تنها به تمرکز روی کارها بسنده نکرده و به خواننده توصیه می کند که دلایل بزرگتری از پول یا شهرت را برای خود در نظر بگیرند.



۷. Only the Paranoid Survive از اندرو گرو





پالاو نادهانی موسس FusionCharts یک کتابخانه جاوا را توسعه می دهد که توسط شرکت هایی از قبیل گوگل، دل، فیسبوک و ibm مورد استفاده قرار می گیرد. او خواندن این کتاب را به خاطر حفظ هوش در کسب و کار توصیه می کند.
گرو به عنوان رییس و مدیرعامل اینتل این کمپانی را به بزرگترین تولیدکننده چیپ در جهان بدل کرده است. او می گوید با توجه به وجود تغییرات چشمگیر در فناوری و ایجاد انتظارت جدید این موفقیت راحت به دست نیامده است.
این نویسنده نقاط عطف استراتژیکی که طی آن شرکت باید به تغییرات تن داده یا از دور خارج شود و او آنها را با موفقیت پشت سر گذاشته شرح داده است. گرو با ارائه مثال هایی از دوران کاری خود و دیگران تصویری از مدیریت تغییر و چگونگی رهبر دیگران در چنین شرایطی را ترسیم کرده است.



۸. Jab, Jab, Jab, Right Hook از گری واینرچانک





نیکی زسک شرکت Csek Creative را بنیان نهاده که در زمینه بازاریابی و طراحی فعالیت دارد. او دومین کتاب واینرچاک با عنوان Jab, Jab, Jab, Right Hook را به مخاطبان توصیه می کند که در لیست پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز قرار داشته است.
واینرچانک در کنار نگارش کتاب و مدیریت VaynerMedia جزو اولین سرمایه گذاران توییتر، فیسبوک و تامبلر بوده است. او در این کتاب از مثال های بوکس برای بیان این مهم می پردازد که هرچند اغلب دپارتمان های روابط عمومی و بازاریابی به دنبال ضربه درست برای کمپین های تبلیغاتی هستند، اما استراتژی موثرتر در دوران رسانه های اجتماعی ایجاد ارتباط آنلاین موثر و متناسب با هر پلتفرم اجتماعی است.



۹. پدر فقیر، پدر پولدار از رابرت تی کیوساکی





واگاس پیتافی، موسس DevBatch اپ های موبایل را برای شرکت هایی نظیر پپسی و جورج تاون توسعه می دهد و کتابی کلاسیک را برای مخاطبان در نظر گرفته است. پدر فقیر، پدر پولدار تاکنون به ۵۰ زبان زنده ترجمه شده و با فروش بیش از ۲۷ میلیون کتاب در بسیاری از نقاط دنیا پرفروش بوده است.
نویسنده این کتاب با الهام از ماجرای پدر فقیر خودش و پدر پولدار بهترین دوستش به شرح راه های رمزآلود دستیابی به پول پرداخته و این نکته را شرح می دهد که اگر پول قادر باشد برای شما کار کند نیازی نیست شما خود را برای کسب آن به دردسر بیندازد.



۱۰. تاثیر: فلسفه قانع سازی دیگران از دکتر رابرت بی سیالدینی





مارک ایوبین مدیرعامل AppBuddy که مشتریان نظیر آدوب و اکسپریان دارد کتاب روانشناسانه سیالدینی را به مخاطبان پیشنهاد می کند.
این نویسنده متخصصی برجسته در حوزه اثرگذاری بر دیگران و متقاعد سازی آنهاست. اثر او به شرح دلایل پذیرش مسائل مختلف از سوی افراد و چگونگی استفاده از شش اصل عمومی برای جلب نظر دیگران می پردازد.
تاثیر: فلسفه قانع سازی دیگران به مدت بیش از 25 سال، در دانشگاه استنفورد تدریس شده و در لیست 12 کتاب برتر مدیریتی دنیا قرار گرفته است.



11.Year of Yes از شوندا ریمس





لیسی پیکازو بنیانگذار موسسه ZocoDesign است که وب سایت های رویال بانک اسکاتلند و برند زیبایی پیورسیلک را طراحی کرده است. او از کتاب کسب و کار Year of Yes به عنوان اثر مورد علاقه اش نام می برد.
ریمس یکی از افراد پشت پرده برنامه های شبکه abc از جمله آناتومی گری و اسکاندال است و علاوه براین تهیه کنندگی سریال جذاب « چگونه از مجازات قتل فرار کرد» را بر عهده دارد.
او در کتاب مذکور به شرح این نکته می پردازد که چگونه گفتن بله زندگی او را متحول کرده و می تواند در زندگی دیگران نیز تاثیر مشابهی داشته باشد. این کتاب محتوایی جالب و مهیج دارد و به اثرات مخرب ترس از تغییر و عملگرایی در زندگی می پردازد.



۱۲. The Ladybird Book of the Meeting از جیسون هازلی و جوپل موریس





اندی گولپیس هم موسس MadeByShape است که مقر آن در شهر منچستر قرار داشته و در زمینه طراحی وب با شرکت های مهمی از قبیل خدمات بهداشت ملی بریتانیا همکاری کرده است. برخلاف موارد قبلی کتاب مورد نظر او چندان شناخته نیست.
در بخشی از این کتاب آمده است: اغلب افراد بخش مهمی از روز را در جلسات می گذرانند. این نشست ها اهمیت زیادی دارند چرا که شانس صحبت کردن درباره کار را در اختیار همه قرار می دهد و اینکار از انجام دادن آن کارها ساده تر است.
در این کتاب مثال هایی جالب از چنین مواردی ارائه شده که آن را به هدیه ای ایده آل برای افرادی تبدیل کرده که وقت زیادی را در جلسات به هدر می دهند.



۱۳. High Output Management از اندرو گرو





موهیت باکونی موسس Contify است که در زمینه هوش بازاریابی با شرکت هایی از قبیل دل، بوش و دلوتی همکاری دارد.
این کتاب بر پایه تجربیات ارزشمند گرو در اینتل به رشته تحریر درآمده وبه چگونگی تشکیل تیم های با کارایی بالا و افزایش روحیه کارکنان برای دستیابی به بالاترین سطح کارایی می پردازد.
اگرچه این کتاب بیشتر مناسب مدیران عامل، کارآفرینان و بنیانگذاران استارتاپ ها است اما برای افرادی که به دنبال بهبود تکنیک های مدیریت و تشویق گروه ها یا افرادی که به دنبال ایجاد ارزش بیشتر هستند نیز مطلب جالبی را ارائه می کند.



۱۴. کفش باز از فیل نایت





کمپانی Shoplo توسط پاتریک پاولیکوسکی در لندن تاسیس شده و پلتفرمی نرم افزاری را برای مدیریت تجارت آنلاین در اختیار برندها قرار می دهد. چاپ این کتاب در سال ۲۰۱۶ توجهات بسیاری را به خود جلب کرد.
کفش باز داستان چگونگی تاسیس برند کفش نایکی توسط فیل نایت است. او که به خاطر صداقت در بیان چالش های موجود بر سر راه تاسیس یک شرکت معروف شده در این کتاب تاکید می کند که برخلاف گفته نویسنده های دیگر، موفقیت آسان به دست نمی آید.
این کتاب روشنگرانه بوده و در عین برخورداری از رگه های طنز به چالش های ذاتی در مسیر رشد یک کمپانی می پردازد.



۱۵. پنج سطح رهبری از جان مکسول





Indico استارتاپی است که از سوی شرکت های سرمایه گذاری حمایت شده و توسط اسلاتر ویکتوروف بنیان گذاری شده است. این شرکت با برخورداری از سرمایه ای ۸.۴ میلیون دلاری راه حل های هوش مصنوعی را برای شرکت ها دیگر توسعه می دهد. از نظر ویکتوروف همه صاحبان کسب و کار نو باید کتاب پنج سطح رهبری را بخوانند.
مکسول که از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز به شمار می رود در این کتاب به بررسی پنج سطح مختلف از رهبری می پردازد. او از نظر ارائه محتوای نوشتاری یا شفاهی در زمینه رهبری نام و نشانی را برای خود به هم زده و به عنوان یک سخنران محبوب و موفق سالیانه برای صدها هزار نفر در سراسر دنیا سخنرانی می کند.



می توانید از طریق دکمه زیر، مقاله را با دوستانتان در تلگرام به اشتراک بگذارید




منبع: 
15 successful CEOs share the one business book they think everyone should read
تاریخ درج: 1397/02/24
دانلود مقاله