21 عادت کارآفرینان موفق که همه باید آنها را فرا بگیرند

21 عادت کارآفرینان موفق که همه باید آنها را فرا بگیرند

کارآفرینان موفقی مثل ریچارد برانسون (ویرجین)، بیل گیتس (مایکروسافت) و سارا بلکلی (اسپنکس) به جز دعوت شدن به برنامه های تلویزیونی چه ویژگی های مشترک دیگری دارند؟ همه آنها 21 ویژگی قابل تحسین زیر را دارند که اگر شما هم به دنبال استقلال مالی و موفقیت هستید بهتر است از آنها پیروی کنید.


1. ترس آنها را ناتوان نمی کند

اپرا وینفری می گوید: من معتقدم که یکی از بزرگترین ریسک های زندگی، ریسک نکردن است. زمانی که بدن در شرایط ترس قرار می گیرد، احساس مرتبط به ترس توسط مواد شیمایی آزاد می شود. کارآفرینان موفق در چنین شرایطی با درک اینکه هیچ خطر قریب الوقوعی وجود ندارد، پتانسل رسیدن به موفقیت را به آغوش می کشند. در واقع این احساس خطر به جای اینکه آنها را در جای خود میخکوب کند، انگیزه حرکت رو به جلو را در آنها بیدار می کند.



2. اشتیاق واقعی دارند و پول برایشان یک محصول جانبی است

این افراد به این دلیل پول درمی آورند که یک راه حل منحصر به فرد برای حل مشکل مشتریانشان ابداع کرده اند. هیچ یک از انها کمپانیش را تنها با هدف پول درآوردن، تاسیس نکرده است. آنها برنامه ای دارند که از آن پیروی می کنند و می دانند که مشتری چه می خواهد و همان چیز را به او ارائه می کنند.



3. از شکست به عنوان پلی برای رسیدن به موفقیت استفاده می کنند

آنها می دانند که هنری فورد سه بار ورشکست شد و موسس کوکا کولا در سال اول تنها 200 بطری نوشابه را به فروش رساند. این افراد به جای شکست، تلاش های ناموفقی را می بینند که گام به گام آنها را به موفقیت نزدیکتر می کند.



4. تیمی متعادل و مکمل را گرد خود جمع می کنند

آنها تیمی را دور خود جمع می کنند که از توانایی های تک تک افراد آن آگاهی دارند و می دانند که این توانایی ها مکمل یکدیگر هستند ودر نتیجه به تشکیل گروهی متعادل و قوی منجر می شود



5. از مسیر موفقیت لذت می برند

در نظر گرفتن جوایزی کوچک برای برداشتن هرگام در مسیر موفقیت، نه تنها یک محرک عالی است بلکه اغلب با تقسیم یک هدف بزرگتر به بخش های کوچک، نزدیکتر شدن به آن ساده تر می شود.



6. هدفمند هستند

کارهای آنها در راستای اهدافشان قرار دارد و همین مساله باعث می شود که در پروژه از مسیر اصلی منحرف نشوند. برخورداری از یک هدف مشخص و معین انرژی شما را متمرکز می کند.



7. قبل از آمادگی کامل، دست به کار می شوند

این مساله دلیل اصلی موفقیت افرادی مانند ماری فورلیو است. منتظر ماندن برای زمان درست یک کار، مثل آب در هاون کوبیدن است چرا که این زمان هرگز فرا نمی رسد.



8. آنها خود شطرنج باز هستند نه سرباز پیاده آن

این افراد قدم های چشمگیر برداشته و برای احتمالات بزرگ برنامه ریزی می کنند. آنها خود را وقف دستیابی به نتیجه کرده اند و به همین خاطر کنترل بازی را در دست می گیرند.



9. وقت خود را به خاطر شبکه های اجتماعی هدر نمی دهند

آنها از روش های ارتباطی، تنها برای رسیدن به هدف استفاده کرده و وقت با ارزش خود را صرف این رسانه ها نمی کنند.



10. خارج از چارچوب فکرمی کنند

موفق ترین میلیاردرها همان 24 ساعت وقتی را در اختیار دارند که دیگران از آن بهره می برند. علاوه براین از همان روش های دسترسی به اطلاعات استفاده می کنند که در اختیار همه قرار دارد، با این حال این افراد به روش های متمایزی فکرمی کنند.



11. نیمه پرلیوان را می بینند

تشخیص فرصت ها در همه چیز یک ذهنیت است نه یک ویژگی فردی. افراد موفق الگوهای فکری مخرب مثل عدم اعتماد به نفس و تردید را در خود شناسایی کرده و آنها را تغییر می دهند.



12. یادداشت برداری می کنند

ازآنجایی که این افراد زندگی پرباری دارند از هر چیزی که به کار فعلیشان مرتبط نباشند یادداشت برداری کرده و بعدا آن را پیگیری می کنند. تمرکز سازمان یافته به اجرای چند وظیفه همزمان به صورت خلاق کمک کرده و از آشفتگی ذهن جلوگیری می کند.



13. سخت کوش هستند اما به تفریح نیز اهمیت می دهند

برای افراد موفق، کاروتفریح تا حد زیادی با هم هم پوشانی دارد. علاوه براین، آنها می دانند چه موقع باید سخت کارکنند و چه زمانی وقت استراحت و تفریح است.



14. بازخوردهای مفیدی به دیگران ارائه می کنند

آنها نه تنها خود برنامه دارند، بلکه به طرح های دیگران نیز توجه کرده و نقدهای هوشمندانه ای را ارائه می کنند. کارآفرینان موفق از به حقیقت درآوردن رویاهای دیگران خوشحال می شوند.



15. از دریافت بازخورد خوشحال می شوند

این افراد می دانند که از طرز تفکر متمایزی با دیگران برخوردار هستند و برای دریافت دیدگاه های متفاوت، نظر دیگران را جویا می شوند. با این حال حتی اگر تعداد انتقادات نسبت به تائیدهایی که دریافت می کنند بیشتر باشد ممکن است از ادامه پروژه صرف نظر نکنند.



16. با دیگران ارتباط برقرار می کنند

هیچ کس نمی داند در آینده ممکن است با چه کسانی همکاری کند بنابرین آنها در مراسمات مختلف سعی در برقراری ارتباط و شبکه سازی با دیگران دارند. در واقع از تمام فرصت ها می توان برای آشنا شدن با دیگران استفاده کرد.



17. سوالات زیادی می پرسند

آنها به صورت طبیعی درباره روند انجام کارها و طرز تفکر دیگران کنجکاو هستند. پرسیدن سوالات فراوان نه تنها آنها را مشتاق نشان می دهد بلکه به این افراد اجازه می دهد گفتگو را به سمتی که مایلند هدایت کنند.



18. بهترین ها را دور خود جمع می کنند

آنها همیشه بهترین گزینه ها، از بهترین کارمند و ابزارهای کار گرفته تا پزشک و وکیل را انتخاب می کنند. تلاش آنها برای انتخاب بهرین ها باعث می شود که افراد متخصص و کاربلد نیز تلاش کنند که در این حلقه قرار بگیرند.



19. قدرشناس هستند

آنها ارزش چیزهایی را که دارند را می دانند و به این خاطر قدرشناس هستند. اپرا وینفری در این باره می گوید: اگر مدام روی نداشته‌ هایتان متمرکز شوید هیچ‌وقت قانع نمی‌شوید، اما زمانی که روی جنبه های خوب زندگی تمرکزمی کنید به بیشتر از آن نیز دست خواهید یافت.



20. آنها مسائل موجود را بازگو نمی کنند

این افراد با تمرکز روی چیزهایی که دنیا به آن نیاز داشته به جایگاهی رفیع دست پیدا کرده اند. آنها از صمیم قلب درباره اهدافشان صحبت می کنند و مانند دلال های ماشین های دست دوم، جملات مشابه و قدیمی را برای هزارمین بار تکرار نمی کنند.



21. عزت نفس آنها، با رقم حساب بانکیشان تغییر نمی کند

برای مثال دونالد ترامپ را در نظر بگیرید، حساب بانکی او مانند آسانسور بالا و پایین می رود اما وی هرگز اعتماد به نفس و عرت نفس خود را از دست نداده است.

سعی کنید آنقدر این ویژگی ها را تمرین کنید که به بخشی از وجودتان تبدیل شود. موفق عمل کردن در نهایت به موفق بودن منجر می شود.


می توانید از طریق دکمه زیر، مقاله را با دوستانتان در تلگرام به اشتراک بگذارید




منبع: 
21 Habits Of Successful Entrepreneurs That Everyone Should Learn
تاریخ درج: 1396/10/17
دانلود مقاله