5 اشتباه آزاردهنده دراکثر رزومه ها

5 اشتباه آزاردهنده دراکثر رزومه ها

زنی که بالغ بر 40،000 رزومه را خوانده است می گوید: 5 اشتباه آزاردهنده دراکثر رزومه ها وجود دارد.
از زمانی که خانم Tina Nicolai به عنوان مسئول استخدام در Walt Disney World مشغول به کار است، متوجه این موضوع شده است که اغلب داوطلبین، رزومه هایی اشتباه می فرستند.
او می گوید: من فهمیدم که مردم نمی دانند چگونه خود و توانایی هایشان را به محیط کار عرضه کنند.
اینگونه بود که فهمیدم باید یک جایی باشد تا داوطلبین را در هر سطحی و در هر زمینه ای تربیت کند. بنابراین Resume Writers Ink را تاسیس کردم.
از زمان تاسیس این شرکت، بالای 40،000 رزومه را خواندم، اشتباهاتی در این رزومه ها بارها تکرار شده است که تا حدی آزاردهنده است.
5 اشتباه رایج:


1- شلختگی

بزرگترین اشتباهی که داوطلبین جویای کار مرتکب می شوند این است که نا مرتبند. به جزئیات اهمیتی نمی دهند. و این یعنی تنبلند.
او می گوید که من تعداد بسیار زیادی رزومه همراه با غلط املایی، فونت های غیر رسمی، اطلاعات به روز نشده و حتی اطلاعات بی ربط دیده ام.


2- طولانی بودن خلاصه ها

خلاصه ها زمانی آزاردهنده می شوند که با لحنی رسمی نوشته شوند و صفات زیادی در آنها بکار برده شود.
بعد از مدتی، خلاصه ها شبیه یک فصل خسته کننده از کتاب خوانده می شوند. بهتراست که به حالت بولتی، دانش و مهارتتان نوشته شود.


 
3- شروع کردن هر بولت با عبارت "مسئول.."

این عبارت هم نشان دیگری از تنبل بودن فرد متقاضی است که بارها هم در رزومه ها دیده می شود.
متقاضیان باید بدانند که شروع کردن جملات با این عبارت به خواننده می رساند که این شغل به چه مهارت هایی نیاز دارد نه اینکه آن فرد این مهارت را بلد است.
خانم Nicolai می گوید: این عبارت نمی گوید که داوطلب در این حوزه فردی موفق است. تنبل نباشید و توضیح دهید که چه کاری در این زمینه انجام داده اید نه اینکه چه کاری باید انجام گیرد.


4- استفاده ی بیش از حد از اصطلاحات و عبارات خلاصه

لغات و عبارات نا مفهومی در رزومه مورد نیاز بازار کار امروز هستند ولی زیاده روی در بکارگیری آنها جایز نیست. خانم Nicolai می گوید فردی که یک عضو موفق تیم کاری است، می تواند مهارت های خود را از طریق توصیف خلاصه و خلاقانه و بدون استفاده از تکیه کلام های متداول امروزی معرفی نماید.


5- رسمی بودن بیش از حد

در آخر ایشان اضافه می کند که رسمی بودن بیش از حد در لحن رزومه، مانع از شناخت شخصیت داوطلب توسط کارفرما می شود.


تاریخ درج: 1395/06/14
دانلود مقاله