7 جمله ای که هرگز نباید به زبان بیاورید!

7 جمله ای که هرگز نباید به زبان بیاورید!

موفقیت، نه تنها در شغل بلکه در تمام جنبه های زندگی مثل رابطه، شادی و ورزش اهمیت دارد. رسیدن به موفقیت در این زمینه ها به جملاتی که در طول روز می گویید اهمیت دارد.
دو شخص رادر نظر بگیرید که در زندگی به موفقیت نرسیده اند. شخص اول تصمیم می گیرد از عبارت مثبتی مثل "بله، می توانم انجامش بدم" استفاده کند اما شخص دوم از عبارت منفی مثل "این مساله به من کمکی نمی کند" یا "نه! غیرممکن است" استفاده کند.
به نظر شما، کدام یک از این دو نفر شانس بیشتری برای رسیدن به موفقیت دارد؟
با تغییر افکار و جملاتی که در طول روز بکار می برید از همین امروز خودتان را در مسیر موفقیت قرار دهید. با اجتناب از گفتن این 7 جمله و گفتن جملاتی که افراد موفق از آن استفاده می کنند به موفقیت نزدیک می شوید.



1. این عادلانه نیست.

بیاید با خودمان صادق باشیم، در زندگی همه چیزها عادلانه نیستند.
افراد در ابتدای کارهایی که می خواهند انجام دهند به ندرت به یک موقعیت برد - برد فکر می کنند و همیشه از خود می پرسند این کار چه سودی برای من دارد؟
با آگاهی از این نکته، یاد می گیرید ناعدالتی ها را به عنوان بخشی از زندگی بپذیرید. بجای گفتن اینکه زندگی عادلانه نیست به دنبال راهی برای بهبود شرایط باشید.



2. این کار غیرممکن است.

زمانی که افراد موفق به سمت یک دیوار ظاهرا سخت، یورش می برند این کار را غیر ممکن نمی بینند بلکه به عنوان چالشی به آن می نگرند که باید از پیش رو برداشته شود. افراد موفق بجای تسلیم شدن در برابر این فکر که کاری غیرممکن است، از خود می پرسند چگونه این مشکل را حل کنم.



3. می توانستم بهتر انجامش دهم.

افراد موفق بجای اینکه دائم درباره کارهایی که بهتر می توانستند انجام دهند ناله کنند به سرعت از شکست ها می گذرند. هرچند آن ها تجربیاتی را که بدست آورده اند و به خاطر سپرده و در آینده از آن ها استفاده می کنند.
بجای غرق شدن در گذشته به خودتان قول دهید دفعه بعد تمام تلاشتان را بکنید سپس با ذهنی روشن تر به جلو گام بردارید.



4. این مساله به من ربطی ندارد.

این مورد، یکی دیگر از مواردی است که افراد موفق از آن خودداری می کنند. افراد موفق می دانند که موفقیت باید میان تمام اعضای پروژه به اشتراک گذاشته شده و نباید مانع موفقیت دیگران شد.
برای افراد موفق کار گروهی اهمیت زیادی دارد، بنابرین به جای گفتن اینکه این مساله به وظایف من ارتباطی ندارد بدنبال راهی برای ایفای نقشتان به بهترین شکل ممکن باشید.



5. من نمی دانم.

با گفتن عبارت من نمی دانم فرصت یادگیری را از دست می دهید. افراد موفق به ندرت از این جمله استفاده می کنند چون می دانند با این کار ذهن خود را به تنبلی عادت می دهند.
مثالی از این مورد، فیلم موفق "به دنبال شادی" با بازی ویل اسمیت است. نقش اصلی این فیلم در سکانس مصاحبه شغلی دیالوگ به یادماندنی زیر را می گوید که شایسته افراد موفق است:
" من از اون دسته آدماییم که اگه سوالی ازم بپرسین و جوابشو ندونم بهتون میگم که نمی دونم. اما باهاتون شرط می بندم که می دونم چطوری جوابشو پیدا کنم و این کار رو می کنم".



6. انتخابی ندارم.

با گفتن اینکه انتخابی ندارید می پذیرید که توان تغییر شرایط را ندارید و خودتان را به عنوان قربانی ضعیفی نشان می دهید که اراده کنترل شرایط موجود را ندارد.
افراد موفق گزینه های موجود را بررسی کرده و از آن ها استفاده می کنند. از امروز به خودتان تلقین کنید که همیشه حق انتخاب دارید.



7. او یک احمق است.

افراد موفق درباره دیگران قضاوت نمی کنند چون با این کار شخصیت خود را زیر سوال برده و کارشان را در خطر نابودی قرار می دهند. اگر در مورد شخص خاصی مساله ای وجود دارد به جای توهین و بی احترامی باید این مساله را به صورتی مودبانه و با احترام مطرح کرد.
به یاد داشته باشید که برای دستیابی به موفقیت باید ذهنیتتان را از منفی به مثبت تغییر دهید.



می توانید از طریق دکمه زیر، مقاله را با دوستانتان در تلگرام به اشتراک بگذارید



منبع: 
If You Want To Be Successful In Life, You Shouldn't Say These 7 Phrases Easily
تاریخ درج: 1396/04/10
دانلود مقاله