7 راز مشترک افراد موفق

7 راز مشترک افراد موفق

همه ما دوست داریم فکر کنیم که توانایی موفق شدن را داریم. اولین چیزی که افراد موفق را از بقیه مردم جدا می کند تصمیمات هوشمندانه آن ها است. دام هایی که معمولا بر سر راه موفقیت قرار دارند خودستایی، مبالغه کردن و از دست دادن بینش و دوراندیشی است. برای از بین بردن موانعی که در آینده سر راهمان قرار می گیرند، باید روش مواجه با چالش ها را تغییر دهیم.
بیایید ابتدا این ویدئوی الهام بخش را ببینیم.








برای آگاهی از رازهای افراد موفق باید 7 کاری را که در ادامه بیان شده انجام دهید



1- آن ها از شبکه سازی استفاده می کنند

یکی از کارهایی که افراد موفق انجام می دهند استفاده بی سر و صدا از شبکه سازی است. در دنیای حرفه ای استفاده از شبکه های انسانی به معنی ایجاد تعادل بین منافع شرکت و روابط شخصی است. غرق کردن روابط شخصیتان در دغدغه های کاری به ضررتان تمام خواهد شد. این کار باعث می شود افراد احساس کنند از آن ها سوءاستفاده شده و مانع ایجاد روابط معنادار می شود. علاوه بر این تبلیغ گسترده مقاصدتان در شبکه ها باعث می شود افراد بیشتری از استراتژی کسب و کار شما آگاهی یابند.



2- آن ها پروژه های جدیدی را شروع می کنند

افراد موفق پروژه های جدید را با اعلام به همه شروع نمی کنند. اگر شما بلافاصله برعهده گرفتن پروژه ای جدید را در خانه یا محل کار به همه اعلام کنید و این پروژه بعدا کنارگذاشته شده، به تعویق افتاده یا تغییر کند باعث می شود شما احمق به نظر برسید. انجام این کار و اغراق و رجزخوانی فراوان در مورد موقعیت های شغلی جدید باعث می شود افراد دیگر فکر کنند شما موقعیت شغلی فعلی یا سابق خود را مورد تمسخر قرار می دهید. فرامو ش نکنید به سخره گرفتن موقعیت شغلی قبلی تان چیزی جز مسخره کردن خوتان نیست. تقریبا همه افراد از موقعیت های شغلی پایین کار خود را شروع می کنند و شوخی کردن با این مسائل باعث دور شدن افراد زیردستتان از شما می شود.
علاوه بر این، ارائه اطلاعات بیش از حد درباره پروژه ها می تواند باعث آگاهی رقبا از اطلاعات پروژه و تولید محصولات و ارائه خدمات بهترنسبت به پروژه شما شود.





3- آن ها با چالش ها مبارزه می کنند

یکی دیگر از کارهایی که افراد موفق انجام می دهند گذر بی سرو صدا از چالش هاست. ارائه اطلاعات زیاد در مورد چالش های پیش رو هم مثل پروژه های جدید باعث ایجاد فرصت برای رقبا می شود. علاوه بر این چالش ها و ماموریت ها زمانی که با آن ها روربرو می شوید ترسناک به نظر می رسند و اگر این ماموریت ها از طریق رییس یا کارفرماهای آینده به شما واگذار شده باشد صحبت کردن زیاد درمورد آن ها شما را مضطرب و ناتوان نشان خواهد داد. اگر درباره ماموریتی که به شما محول شده بیش از حد شکایت کنید ممکن است فرصت ها و ترفیعات جدید آتی را از دست بدهید.



4- آن ها روی ایده ها کار می کنند

افراد موفق بی سروصدا روی ایده های جدید کار می کنند. حتی اگر ایده ای که دارید به یک پروژه یا سرمایه گذاری موفق منجر می شود معمولا استخراج طرحی منطقی از آن زمان بر خواهد بود. رقبا هم از سرقت ایده های دیگران خوشحال خواهند شد. بنابرین کار کردن بدون غوغا روی یک طرح پیش از عملی کردن بسیار بهتر است.



5- آن ها در روابط اجتماعی فروتن هستند

این مورد شباهت زیادی به استفاده از شبکه سازی دارد. افراد موفق در تعاملات اجتماعی تعادل و فروتنی را رعایت می کنند. خودنمایی با دستاوردها و موقعیت ها ناخوشایند و مایوس کننده است. مردم شخصی را که از روی عادت نام دیگران را فراموش می کند تحسین نخواهند کرد. اساسا بهتر است با دیگران با احترام رفتار کرده و غرور را کنار بگذارید.



6- آن ها کارمندانشان را مطابق اصول اخلاقی مدیریت می کنند

یکی دیگر از مواردی که باعث موفق شدن و موفق ماندن افراد می شود این است که با احترام و اخلاق با زیردستانشان رفتار می کنند. کارکنان همیشه دوست دارند روئسا و مدیران با آن ها بصورت خصوصی صحبت کنند. با این کار از احتمال خجالت زده شدن کارکنان در مقابل دیگران جلوگیری شده و فضای حرفه ای حفظ می شود.



7- آن ها سرمایه گذاری می کنند

یکی دیگر از کارهایی که افراد موفق در سکوت انجام می دهند، سرمایه گذاری است. ارائه اطلاعات مالی شخصی سرمایه گذاری در املاک، بورس و غیره به فردی که از نظر مالی مورد اطمینان نباشد می تواند برایتان گران تمام شود. علاوه بر این ارائه اطلاعات بیش از حد درباره سرمایه گذاری های تان می تواند مورد سوء استفاده رقبا قرار گرفته و از آن برای پیشبرد اهدافشان استفاده کنند


تاریخ درج: 1396/02/17
دانلود مقاله