9 نکته برای افزایش جذابیت پروفایل لینکداین

9 نکته برای افزایش جذابیت پروفایل لینکداین

برخورداری از یک پروفایل لینکداین جذاب در مواردی مانند جستجو برای کار، نشان دادن مهارت ها یا برقرای ارتباط با افراد فعال در حوزه های کاری مشابه، نقش مهمی ایفا می‌کند. اولین و مهم ترین نکته ای که باید به یاد داشته باشید این است که افزایش جذابیت پروفایل به معنای نوشتن رزومه به صورت اول شخص (برای مثال من فلان کارها را کرده ام) نیست بلکه مهم ترین نکته نوشتن محتوا با در نظر گرفتن مخاطب است. درهر سطری که می نویسید باید به این نکته فکر کنید که چه کسی قرار است این مطالب را بخواند و باید چه اطلاعاتی دریافت کند.
برای مثال یک مسئول استخدام، کارفرما یا مشتری با خواندن مطالبی درمورد مهارت ها، مشاغل قبلی و غیره باید نقش شما را در پیشبرد اهدافشان درک کند. بنابراین به جای نوشتن اینکه «من سابقه مدیریت یک تیم ده نفره را دارم» شاید نوشتن این جمله بهتر باشد:«من سابقه جذب و استخدام بهترین استعدادها و تشکیل تیمی را دارم که توانسته میزان فروش را 15 درصد بهبود ببخشد».
تهیه رزومه سخت نیست اما برای داشتن بهترین رزومه بهتر است از راهکارهای زیر استفاده کنید:



با یک تصویر رسمی شروع کنید

اگر تاکنون از یک تصویر حرفه ای استفاده نکرده اید باید هرچه سریعتر تجدید نظر کنید. تصویر شما باید کاملا واضح و رسمی باشد اما لبخند را هم فراموش نکنید چون این عکس در برداشت کارفرما از شما تاثیر زیادی خواهد داشت.
8مدل عکس که نباید در پروفایل LinkedIn مورد استفاده قرار گیرد



از بخش «عنوان» به بهترین شکل استفاده کنید

لینکداین به صورت پیش فرض عنوان را در کنار شغل و شرکتی که در آن کارمی کنید قرارمی دهد با این حال شما می توانید از آن به صورت بهتری استفاده کنید، برای مثال تخصص هایتان را در آن ذکر کرده و مستقیما با مخاطبتان صحبت کنید.
اگر می خواهید پروفایلتان برای دیگران قابل جستجو باشد از کلمات کلیدی استفاده کنید، در غیر این صورت سعی کنید عنوان را زیاد شلوغ نکرده و حداکثر از 10 کلمه استفاده کنید.



در بخش «خلاصه» چند دستاورد بزرگتان را ذکر کنید

در این بخش باید نشان دهید که در چه زمینه‌‌ای تخصص دارید. با در نظر گرفتن نیازهای مخاطب توانایی خود را ذکر کنید، علاوه بر این سعی کنید برای ساده کردن مطلب این توانایی ها و مشاغل را در قالب یک لیست مطرح کنید.
اگر سخنران یا مجری هستید برای نشان دادن توانایی هایتان می توانید از فایل های چندرسانه ای نیز استفاده کنید.



در قسمت تجارب از تصاویر و اسناد استفاده کنید

آیا می دانید در این بخش امکان استفاده از تصاویر و اسناد وجود دارد؟ با استفاده از این اسناد می توانید یک نمونه کار بصری را در کنار رزومه عادی ایجاد کنید.



از پروفایل برای ارائه بیشترین اطلاعات ممکن استفاده کنید

این بخش ها شامل مهارت ها، فعالیت های داوطلبانه، آموزش و غیره می شود می توانید از آن برای ارائه علایقی را که در رزومه ذکر نکرده اید، استفاده کنید. اگر تجارب داوطلبانه شما با زمینه کاری مورد نظر مرتبط است آنها را در بخش تجارب عنوان کنید.



سوابق کاری مرتبط را ذکر کنید

قرار نیست تمام کارهای کوچک و بزرگی را که انجام داده اید ذکر کنید، تنها کافی است تجارب مرتبط به اهداف کاری فعلی را بنویسید.



به سایت های مرتبط لینک دهید

اگر یک نمونه کار یا وبلاگ آنلاین دارید، آدرس اینترنتی آن را در بخش URLها ذکر کنید. اما از لینک دادن به بلاگ ها و ویدئوهای مربوط به مطالب اینترنتی متفرقه خودداری کنید.



از دیگران بخواهید شما را تایید کنند

تائید شدن از طرف دیگران اعتبار شما را تا حد زیادی افزایش می دهد بنابرین از همکاران، همکلاسی ها و مدیران قبلی بخواهید توصیه های خود را در پروفایل شما ثبت کنند.



از به‌روزرسانی استاتوس برای به اشتراک گذاری محتوای مرتبط به زمینه شغلی استفاده کنید

این مساله به دیگران نشان می دهد که شما بر زمینه کاری تمرکز کرده و اطلاعات به‌روزی دارید. با پیاده سازی این توصیه ها از پروفایلی جذاب برخوردار خواهید شد که می تواند نظر کارفرماها یا مشتریان بالقوه را به خود جلب کند.


می توانید از طریق دکمه زیر، مقاله را با دوستانتان در تلگرام به اشتراک بگذارید




منبع: 
How To Create A Killer LinkedIn Profile That Will Get You Noticed
تاریخ درج: 1396/08/21
دانلود مقاله