برنامه نویسی بلد نیستید؟ استفاده از تکنولوژی را که بلدید!

برنامه نویسی بلد نیستید؟ استفاده از تکنولوژی را که بلدید!

یادگیری کدنویسی مزایای بسیاری دارد اما برای ساختن ابزارهای تحت وب مجبور نیستید برنامه نویس شوید. با انتخاب ابزارهای توسعه بی نیاز از کد قادر به ایجاد اسناد خودکاری هستید که به اندازه اپلیکیشن ها قدرتمند هستند.
از مزایای اینکار می توان به کاهش وظایف روزمره یا میانبر زدن از میان کارهایی اشاره کرد که در حالت عادی باید از طریق اپلیکیشن های گرانقیمت یا کدنویسی فراوان انجام داد.
با استفاده از این ابزارها نیازی به استخدام یک مهندس نرم افزار یا فراگیری برنامه نویسی نخواهید داشت. با کمی خلاقیت و طراحی اپ های ساده یا اسناد خودکار می توانید این وظایف روزمره را انجام دهید. برای آشنایی با این سایت ها در ادامه با ما همراه باشید.



‍۱. Coda: اسناد و صفحات گسترده را خودکار کنید

Coda را می توان به عنوان نسخه ای از صفحه گسترده در نظر گرفت که با ابزارهای خودکارسازی هوشمند همراه شده است. Coda ابتدا یک صفحه خالی در اختیار شما قرار می دهد که می توانید به آن جدول، سطر و ستون اضافه کرده و با بلاک های ساختاری پیش ساخته یکپارچه کنید.
Coda از انعطاف پذیری و اتوماسیون بالایی برخوردار است و با استفاده از آن می توانید بسیاری از وظایف تکراری را خودکار کنید. برای مثال اوبر از آن برای برنامه ریزی، هماهنگ سازی و اجرای یکی از بزرگترین پروژه های بازطراحی اپلیکیشن رانندگانش بهره برد. شما هم می توانید لیست وظایف روزانه و گروهی را با استفاده از Coda ایجاد کرده و خودتان را از نوشتن روزمره آن راحت کنید.
Coda را می توان یک ابزار همکاری دانست که در حال حاضر رایگان است هرچند ممکن است در آینده هزینه ای برای استفاده از آن در نظر گرفته شود. به جای استفاده از صفحات خالی می توانید از تعداد زیادی قالب آماده هم استفاده کنید. اسناد ایجاد شده در این ابزار با اپ های iOS هم سازگاری دارند.



۲. uCalc: ماشین حساب خودت را بساز





ماشین حساب های امروزی در اعداد خلاصه نمی شوند و می توان محاسبات مختلفی را با آنها صورت داد. انواع مختلفی از این ابزارها به صورت رایگان در دسترس است اما uCalc به شما اجازه می دهد ماشین حساب را بر اساس نیازهای خودتان طراحی کرده و محاسبه تمامی هزینه های کسب و کار را با هر سطح از پیچیدگی به آن بسپرید. این ماشین می تواند در سطح شخصی یا حرفه ای مورد استفاده قرار گیرد برای مثال مدلی که هزینه پیتزا را بر اساس مواد اولیه آن محاسبه کند یا ماشین حسابی که هزینه یک پروژه طراحی داخلی را به شکلی دقیق برآورد کند.
ساخت ماشین حساب در این سایت به آسانی کشیدن و رها کردن (درگ اند دراپ) ویرایشگرهای بصری و استفاده از قالب های آماده است. پس از طراحی ماشین می توانید کد آن را در پلتفرم مورد نظرتان وارد کنید. پلتفرم های سازگار با uCalc شامل uCoz, uKit, WordPress, Joomla, Wix, Drupal, ModX, OpenCart, Magento و موارد دیگر است. uCalc امکان توسعه سه پروژه را به رایگان می دهد و پس از آن کاربر ملزم به پرداخت هزینه خواهد بود.



۳. Carrd: طراحی صفحه وب در چند ثانیه





اگر سرویس یا محصولی را در وب عرضه می کنید باید فکری هم برای تبلیغ آن از طریق ارائه نمونه کار یا یک وب سایت داشته باشید. امروزه لازم نیست برای اینکار به توسعه دهنده HTML، CSS یا برنامه هایی مثل دریم‌ویور هزینه پرداخت کنید چرا که سایت های زیادی مثل Carrd به ساده ترین شکل ممکن این کار را برایتان انجام می دهند.
Carrd ابزاری سرراست برای توسعه نمونه کارهای واضح و ریسپانسیو است. در این سایت هم می توانید کار را با یک صفحه خالی شروع کرده یا سراغ قالب های آماده بروید. سپس نوبت به طراحی صفحه با استفاده از بلاک های محتوایی آماده می رسد که شامل متن، تصویر، لینک و حتی وارد کردن کدهای آماده از منابع دیگر می شود.
با ایجاد یک حساب کاربری می توانید سه صفحه رایگان ایجاد کنید اما نسخه پولی که برای هر سال ۹ دلار آب می خورد امکان استفاده از دامین های سفارشی و گوگل آنالتیکس را هم به شما می دهد.



۴. Glide: ایجاد اپ موبایل با استفاده از Google Sheet





امروزه بسیاری با طراحی اپ های موبایل درآمدهای میلیونی به جیب می زنند. البته طراحی اپلیکیشن های پیچیده موبایل چندان کار ساده ای نیست با این حال می توان از طریق برخی میانبرها نمونه های ساده آنها را طراحی کرد. اگر تمایل یا وقت یادگیری برنامه نویسی را ندارید به جای آن از Glide استفاده کنید.
Glide تنها در تبدیل گوگل شیت به اپ موبایل به شما کمک نمی کند بلکه امکان سفارشی سازی آن را فراهم می کند. به عبارت دیگر گوگل شیت اینجا نقش دیتابیس شما را بازی می کند و پس از وارد کردن داده های آن به Glide می توانید طرح بندی، تصاویر، آیکون ها و غیره را در اپ به دلخواه خود تغییر دهید.
اپ نهایی به صورت لندینگ پیچ درآمده و می توانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. این سایت هم گزینه های مختلف رایگان، حرفه ای و تجاری را برای اشتراک در اختیار کاربران قرار می دهد.



۵. Voiceflow: بات های صوتی برای دستیارهای هوشمند الکسا و گوگل

بله، بدون یک خط کدنویسی می توانید بات صوتی هم بسازید. برای تعیین توالی و جریان اطلاعاتی که اپ صوتی پردازش می کند تنها به کمی منطق نیاز دارید. VoiceFlow به لطف سیستم بلاک لگو مانندی که گام به گام سرهم می شود، این کار را ساده تر می کند.
برای مثال خوش آمد گویی اولیه الکسا و Google Assistant یک بلاک است. پس از آن جستجوی شما را می توان با بلاک های انتخابی دیگری انجام داد که هریک به نتیجه ای متفاوت ختم می شوند. Voiceflow برای انجام جستجوها و تعامل ها به APIها متصل می شود.
Voiceflow یک سیستم طراحی بصری را در اختیار شما قرار می دهد که با استفاده از آن می توانید بات های الکسا یا دستیار گوگل را پیاده سازی و راه اندازی کنید. به لطف عدم نیاز به کدنویسی می توانید در در اسرع وقت به یک توسعه دهنده دستیار صوتی الکسا یا گوگل تبدیل شوید.
نسخه رایگان این سایت امکان توسعه پروژه را می دهد اما نسخه های حرفه ای و تجاری مستلزم پرداخت هزینه هستند.



بدون نیاز به یادگیری برنامه نویسی خلاقیت خود را شکوفا کنید

کدها دنیای ما را احاطه کرده اند اما این سایت ها بدون نیاز به کدنویسی نشان می دهند که جامعه دیجیتال آینده تنها به برنامه نویس ها تکیه نخواهد داشت. اگر شما قادر به تفکر خارج از چارچوب باشید، آینده متعلق به شما نیز خواهد بود. البته اپ های خروجی این سایت ها شما را به مارک زاکربرگ بعدی مبدل نخواهند کرد اما امکان طراحی راه حل را برایتان به ارمغان می آورند.


می توانید از طریق دکمه زیر، مقاله را با دوستانتان در تلگرام به اشتراک بگذارید




منبع: 
Don’t Want to Learn Coding? 5 Ways to Still Make Powerful Automated Tools
تاریخ درج: 1398/02/02