بهترین زمان برای در اختیار قرار دادن گوشی هوشمند به کودکان، چه سنی است؟

بهترین زمان برای در اختیار قرار دادن گوشی هوشمند به کودکان، چه سنی است؟

امروزه ایجاد محدوده های شخصی برای استفاده از فناوری های جدید به بخشی از وظایف پدر و مادران تبدیل شده است و نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت.
بر طبق یافته های موسسه تجزیه و تحلیل Flurry ،آمریکایی ها پنج ساعت از شبانه روز را به استفاده از گوشی های هوشمند اختصاص می دهند. در مطالعه ای دیگر مشخص شده که زمان استفاده از برنامه های موبایلی سالانه 69 درصد افزایش می یابد.
باتوجه به زمان زیادی که کودکان مشغول استفاده از گوشی های هوشمند هستند، تعیین سن مناسب خرید گوشی برای آن ها اهمیت زیادی دارد.

بر طبق آخرین تحقیقات انجام شده، بصورت میانگین اولین گوشی هوشمند در 10.3 سالگی برای کودکان تهیه می شود. این تحقیقات نشان می دهد 50 درصد از کودکان 12 ساله در شبکه های اجتماعی حساب کاربری دارند ( اغلب در فیسبوک و اینستاگرام) .
البته این تحقیقات در مورد خانواده گیتس صدق نمی کند. بیل گیتس در مصاحبه ای که با میرور انجام داده گفته است که تا 14 سالگی به هیچ از یک کودکانش اجازه نداده گوشی داشته باشند. فرزندان بیل گیتس که اکنون 17،20و 14 ساله هستند تا زمانی که به دبیرستان نرفتند اجازه نداشتند گوشی داشته باشند.

گیتس در این ارزیابی با جیمز استیر مدیرعامل سازمان غیردولتی Common Sense Media که محصولات و محتوای مطالب را برای خانواده بررسی می کند، همکاری کرده است. در خانواده استیر کودکان تا زمانی که به دبیرستان نرفته اند و نشان نداده اند که می توانند احساساتشان را کنترل کنند و ارزش گفتگوی رودررو را درک نکرده اند، اجازه ندارند گوشی داشته باشند.

استیر درباره سن مناسب برای کودکان می گوید: هیچ دو کودکی مثل هم نیستند و عدد خاصی برای سن مناسب وجود ندارد... سن کودک به اندازه سطح بلوغ و مسئولیت پذیریش مهم نیست.
اگر بدنبال راهی برای ارزیابی سطح بلوغ کودکتان هستید می توانید از لیست سوالات کاربردی PBS Parents استفاده کنید که پیش از تهیه گوشی برای فرزندان باید به آن ها پاسخ دهید. این لیست شامل سوالاتی از این قبیل است:
آیا به دلایل ایمنی یا اجتماعی فرزندانتان باید همیشه در دسترس باشند؟
آیا آن ها مفهوم محدودیت زمان مکالمه و دانلود برنامه را درک می کنند؟
آیا می توان به آن ها اعتماد کرد که در کلاس درس پیامک نفرستند، با مکالمتشان باعث اذیت دیگران نشوند و مسئولانه از برنامه های پیامکی، تصویری و ویدئویی استفاده کنند (و آن ها را برای آزار و اذیت دیگران بکار نبرند)
علی رغم گستردگی گوشی های همراه، در خانواده گیتس هنوز هم زمان استفاده از گوشی های هوشمند محدودیت هایی دارد. برای مثال هنگام صرف شام، والدین و بچه ها حق استفاده از گوشی را ندارند. البته در مورد بچه ها این محددیت ها کمی بیشتر است و در این باره گیتس می گوید : ما معمولا ساعت هایی را تعیین می کنیم که بعد از آن استفاده از گوشی های هوشمند برای بچه ها ممنوع است و این مساله به آنها کمک کرده که شبها زودتر بخوابند .
البته مساله ای دیگر نیز درخانواده گیتس ممنوع است که شاید چندان عجیب نیز نباشد و آن استفاده از محصولات اپل است.
ظاهرا بچه های خانواده گیتس هر مدل گوشی هوشمندی می توانند داشته باشند بجز اپل!


می توانید از طریق دکمه زیر، مقاله را با دوستانتان در تلگرام به اشتراک بگذارید




منبع: 
This is the 'safest' age to give your child a smartphone, according to Bill Gates
تاریخ درج: 1396/04/07
دانلود مقاله