بهترین کتاب های 2017 برای متخصصین IT

بهترین کتاب های 2017  برای متخصصین IT

یافتن یک کتاب خوب سخت است، اما ما 10 جلد از بهترین کتاب های مخصوص متخصصین IT را برای شما گرد آورده ایم. مطالعه کتابی کاغذی در جهانی پر از وسایل دیجیتالی که ما در آن زندگی می کنیم، بسیار شگفت انگیز است. تعداد کتاب هایی که درباره غول های فناوری و متخصصین آن ها منتشر می شوند روزبه روز در حال افزایش است.
کتاب هایی که ما انتخاب کرده ایم برای متخصصین IT، الهام بخش، آموزشی و هیجان انگیز هستند. این کتاب ها عبارتند از :
• مسیر پیشرو از بیل گیتس، ناتان مایهرولد و پیتر راینیرسون
• گوگل چگونه کار می کند از اریک اشمیت و جاناتان روزنبرگ
• عصر ارزهای رمزنگاری شده از پل ویگنا و مایکل جی کیسی
• سه گانه اینتل از مایکل اس مالون
• Iwoz: از یک شیفته کامپیوتر تا نماد یک طرز تفکر، از جینا اسمیت و استیو وزنیاک

با هم خلاصه ای از مطالب این کتاب ها را در ادامه می خوانیم:



1. مسیر پیشرو از بیل گیتس، ناتان مایهرولد و پیتر راینیرسون





مسیر پشیرو که توسط بیل گیتس یکی از موسسین مایکروسافت، مدیر اجرایی مایکروسافت ناتان مایهرولد و روزنامه نگاری بنام پیتر راینرسون نوشته شده است، مستقیما به سراغ انقلاب رایانه های شخصی می رود که در آن زمان در حال پیشرفتی سریع بود.
این کتاب که چاپ اول آن به سال 1995 برمی گردد با مجسم کردن ابر بزرگراه های اطلاعاتی که در آن ها اینترنت سرشار از اطلاعاتی است که روی زندگی شخصی ما اثر می گذارند و شروع آن از رایانه های شخصی است، امروز نیز می تواند کاربرد داشته باشد.
پیش بینی هایی که بیل گیتس در این کتاب بیان کرده تا حد زیادی درست از آب درآمده اند. برای مثال گیتس درباره صنعت موسیقی نوشته است: کمپانی های ضبط موسیقی و حتی هنرمندانی که به تنهایی کار می کنند می توانند موزیک هایشان را به روشی جدید به فروش برسانند. موزیک ها بصورت بیت هایی از اطلاعات روی سرورهای بزرگراه های اطلاعاتی ذخیره می شوند.



2. گوگل چگونه کار می کند از اریک اشمیت و جاناتان روزنبرگ





نویسندگان این کتاب از کارکنان شرکت های بزرگ سیلیکون ولی هستند. اریک اشمیت و جاناتان روزنبرگ زمانی که در اوایل تاسیس گوگل به این شرکت پیوستند با چالش هایی مواجه بودند.
اشمیت و روزنبرگ باید تمام آنچه که درباره مدیریت کسب و کار IT می دانستند به کناری گذاشته و این مسائل را از نو یاد می گرفتند تا به گوگل در تبدیل شدن از شرکتی کوچک به گوگلی که همه ما امروز می شناسیم کمک کنند و این کتاب چگونگی انجام این کار را برای خوانندگان بیان می کند.
نویسندگان در این کتاب توضیح می دهند چرا بوجود آمدن موارد برجسته ای مثل اینترنت، انقلاب موبایل ها و محاسبات ابری به این معنی است که آن ها باید تمرکزشان را از روی شرکت ها به روی مصرف کنندگان تغییر دهند.
این کتاب به درک چگونگی رشد گوگل ، نوآوری های آن و تبدیل شدنش به یکی از بزرگترین نمادهای دنیا کمک می کند.



3. عصر ارزهای رمزنگاری شده از پل ویگنا و مایکل جی کیسی





این کتاب که سرشار از مثال ها و استعاره های جذاب است، چگونگی به چالش کشیدن سیستم حاکم بر پول، واسطه های آن و آزادی پولی را توسط بیتکوین که در سال 2008 معرفی شد و چشم انداز ارز دیجیتال را توضیح می دهد.
ارز رمزنگاری شده می تواند واسطه ها و ناظران و کنترل کنندگان غیرضروری را حذف کرده و در عوض با ایجاد یک سیستم نظارتی دموکراتیک و دیجیتال، روشی را برای انتقال پول به نحوی که ما درک کرده و از پول استفاده می کنیم فراهم کند.
عصر ارز رمزنگاری شده راهنمایی کاملی را درباره بیتکوین، مزایا و معایب آن، منشا آن و چگونگی عملکرد ارز رمزنگاری شده ارائه می کند.



4. سه گانه اینتل از مایکل اس مالون





سه گانه اینتل داستان بنیانگذاران آن رابرت نویس، گوردون مور و سومین کارمند این شرکت اندی گرو را بازگو می کند که بعدها اینتل را در دوران رشد آن مدیریت کرد.
مایکل اس مالون نویسنده این کتاب آرشیو اینتل را بررسی کرده و تاریخچه ای دقیق و یکپارچه درباره این سه نفر ارائه کرده که نه تنها سختکوشی و تاثیر آن ها بر شرکت، بلکه خصوصیات فردی آن ها و چالش هایی که با آن مواجه بوده اند را در خود جای داده است.
این کتاب شروع خوبی برای شناختن سه نفر از افسانه های دوراندیش سیسلیکون ولی است.



5. Iwoz: از یک شیفته کامپیوتر تا نماد یک طرز تفکر، از جینا اسمیت و استیو وزنیاک





نام کامل این کتاب این است : از یک شیفته کامپیوتر تا نماد یک طرز تفکر. این کتاب بیانگر مواردی است مانند: چگونه رایانه شخصی را اختراع کردم، چگونه اپل را تاسیس کردیم و از انجام دادن آن ها لذت بردم. این کتاب اطلاعاتی را درباره زندگی و شغل یکی از بنیانگذاران اپل به نام استیو وزنیاک و رایانه های اپل ارائه می کند.
این کتاب نگاهی نیز به روابط بین استیو جابز و استیو وزنیاک و احساس کلی او نسبت به شرکت اپل دارد و با توصیه استیو وزنیاک به جوانان و برنامه نویسان بلند پرواز برای دنبال کردن ابداعات و اولویت دادن علاقه شان برعرف جامعه پایان می یابد.


تاریخ درج: 1396/02/10
دانلود مقاله