توصیه های جدید بیل گیتس به تازه فارغ التحصیلان

توصیه های جدید بیل گیتس به تازه فارغ التحصیلان

بیل گیتس صبح دوشنبه هفته گذشته، از طریق توییتر تجربیاتش را با فارغ التحصیلان سال 2017 در میان گذاشت که در ادامه می توانید آن ها را بخوانید: اوهم مثل بیشتر سخنرانان خوب مراسم فارغ التحصیلی، سخنانش را با کمی شوخی شروع می کند:


1. اغلب فارغ التحصیلان جدید درباره انتخاب شغل از من سوال می کنند. هرچند این خطر وجود دارد که شبیه به این فرد به نظر برسم.






بیل گیتس سریعا به سراغ بحث اصلی برگشته و اطلاعات جالبی را با فارغ التحصیلان در میان می گذارد : اگر قرار بود در سال 2017 کارش را شروع کند چه زمینه ای را انتخاب می کرد.
2. هوش مصنوعی، انرژی وعلوم زیستی زمینه های نوید دهنده ای هستند که می توانید در آن ها تاثیر بسزایی داشته باشید. او می گوید اگر امروز کارم را شروع می کردم این زمینه ها را انتخاب می کردم

گیتس که بعد از سال دوم از هاروارد اخراج شد آرزو داشت که ای کاش قبل ازآنکه آنجا را ترک کند، چیزهای بیشتری یاد می گرفت.





چیزهایی که زمانی برای او اهمیت زیادی داشتند با بالارفتن سن کم اهمیت تر شدند.





3. زمانی که گذشته را در ذهنم مرور می کنم، مخصوصا زمانی که دانشگاه را ترک کردم، چیزهایی را به یاد می آورم که ایکاش آنها را خوانده بودم.
4. برای مثال هوش شکل های بسیار مختلفی دارد و یک بعدی نیست. آنقدر هم که من فکر می کردم اهمیت ندارد.

گیتس آرزو می کند ای کاش قبلا بیشتر از رنج مردم دیگر نقاط دنیا آگاهی داشت.
5. افسوس بزرگی که می خورم این است : زمانی که دانشگاه را ترک کردم از بی عدالتی های دنیا آگاهی کمی داشتم و دهه ها طول کشید تا درباره آن اطلاعات کسب کنم.

گیتس مصرانه از فارغ التحصیلان جدید می خواهد از دانشی که دارند برای انجام کارهای خوب در دنیا استفاده کنند.
6. اطلاعات شما از اطلاعات من در زمانی که همسن شما بودم بیشتر است. شما می توانید در این خیابان یا در جاهای دیگر دنیا با نابرابری مبازره کنید.
او از پیروانش می خواهد برای افزایش توانایی هایشان تلاش کنند.





7. در همین حال افرادی را در اطراف خودتان جمع کنید که شما را به چالش می کشند، به شما آموزش می دهند و کمک می کنند تا به بهترین کسی که می توانید تبدیل شوید. همانطور که MelindaGates اینکار را برای من انجام داد.
باوجود اینکه بیل گیتس ثروتمندترین فرد دنیاست (دارایی خالص اول 85 میلیارد دلار است) اما می گوید این ثروت نیست که برایش شادی به همراه آورده است.





8. من شادیم را با این معیار که آیا نزدیکانم شاد هستند و به من عشق می ورزند یا خیر و با بهبود بخشیدن به زندگی دیگران می سنجم.

او حرف هایی نویدبخش برای آن هایی دارد که بر اثر جنگ و رنج کشیدن سرخورده شده اند.
9. اگر بخواهم به هر یک از شما یک هدیه برای فارغ التحصیلی بدهم، قطعا این کتاب است، الهام بخش ترین کتابی که تا به حال خوانده ام:



10. ببینید چگونه دنیا در حال بهتر شدن است. شاید عجیب به نظر برسد اما حقیقت دارد. امروزه بشر صلح آمیزترین دوران زندگی را در طول تاریخ تجربه می کند.
11. این نکته مهم است چون اگر فکر کنید دنیا روبه بهبودی می رود آن وقت پیشرفت هایتان را به افراد و مکان های جدید گسترش می دهید.
12. اما بدین معنی نیست که مشکلات جدی که با آن مواجهیم را نادیده بگیرید. تنها بدین معنی است که باور داشته باشید می توان آنها را حل کرد.

او امید به بهبود دنیا را آن چیزی می داند که باعث می شود به راهش ادامه دهد.





13. کانون جهان بینی من این است. این دیدگاه در زمان های سخت به من نیرو داده و همین جهانبینی است که مرا عاشق کارم کرده است. فکر می کنم این دیدگاه می تواند برای شما هم این کارایی را داشته باشد.





او سخنانش را با جمله ای الهام بخش برای فارغ التحصیلان به پایان می برد:
14. این دوره زمان فوق العاده ای برای زندگی کردن است. امیدورام بهترین استفاده را از آن ببرید.




منبع:
Bill Gates tweeted some advice for new college grads — here's what he had to say


تاریخ درج: 1396/03/01
دانلود مقاله