حتما این 7 کار را در 10 دقیقه اول کاری تان انجام دهید تا روزتان را بسازید!

حتما این 7  کار را در 10 دقیقه اول کاری تان انجام دهید تا روزتان را بسازید!

آیا می توان یک روز کسل کننده کاری در اداره را سرشار از بهره وری کرد؟ هرچند ادارات مکان های غیرقابل پیش بینی هستند اما کارهایی وجود دارد که افراد بهره ور آن ها را به روش مختلفی انجام می دهند تا هر روز بهترین بهروه وری را داشته باشند.
افراد بهره ور می دانند، ده دقیقه اول یک روز کاری در اداره می تواند بقیه کاری را که در آن روز انجام می دهند، بسازد یا خراب کند. این افراد هر روز قبل از اینکه شروع به کار کنند کارهای کوچکی را انجام می دهند.
پس اگر به دنبال افزایش بازدهی تان هستید در ده دقیقه اول کارتان این 7 کار را انجام دهید:



1. سه چیز را که بخاطر آن ها شکرگزار هستید یادداشت کنید.

در مطالعه ای که درباره شکرگزاری در دانشگاه میامی انجام شده مشخص شد، افرادی که روزانه مورادی را که قدردانشان هستند یادداشت می کنند شادتر و سازنده تر هستند. شریل تاورز استاد توسعه حرفه ای در کتابش بنام دانه های موفقیت نوشته است : نتیجه این مطالعه نشان می دهد تمرین سپاسگزاری روزانه، به سطوح بالاتری از هوشیاری، اشتیاق، اراده، خوش بینی و داشتن انرژی منجر می شود. علاوه بر این این افراد کمتر دچار افسردگی و اضطراب شده ، بیشتر به دیگران امید داده ، منظم تر تمرین کرده و در رسیدن به اهداف شخصی بیشتر پیشرفت می کنند. بر طبق یافته های این تحقیق افرادی که شکرگزاری بیشتری دارند، بیشتر نیز احساس دوست داشته شدن از طرف دیگران می کنند.



2. میزتان را مرتب کنید.

هیچ چیز به اندازه درهم ریختگی نمی تواند بازدهی را کاهش دهد. زمانی را که همیشه برای یافتن خودکار، منگنه، یادداشت ها یا اسناد مهم هدر می دهید، نمی توانید برگردانید. در دقایق اولیه هر روز چند دقیقه را صرف مرتب کردن میز و قرار دادن اشیا سرجای خودشان کنید.



3. با همکارانتان در ارتباط باشید.

روزتان را با سلام کردن به همکارانتان شروع کنید. بخش بزرگی از بهره ور بودن، آگاهی از زمان درست سوال کردن از دیگران و فردی است که از او سوال می کنید. تلاش برای سر در آوردن از همه چیز مانع رسیدن به اهدافتان می شود. بنابرین مطمئن شوید روابط کاری مثبتی را با همکارانتان برقرار کرده و حفظ می کنید. افراد بهره ور حیاتی بودن این مساله را تشخیص داده و زمانی را در ده دقیقه اول هر روز، صرف گشتن در اداره و گفتن "صبح بخیر" به همکارانشان می کنند.



4. سه هدف مهم هر روزتان را یادداشت کنید.

افراد سازنده زمانی را صرف نوشتن سه هدف مهمی می کنند که در صورت دستیابی به آن ها روزی موفق را برایشان به ارمغان می آورد. این مساله به شما کمک می کند در صورتی که مشغله های اداری باعث پرت شدن حواستان بشود، بتوانید روی این این اهداف تمرکز کنید.



5. لیست کارهای روزمره را بررسی کرده و تائید کنید.

زمانی که اولویت هایتان را مشخص کردید باید مطمئن شوید وظایفی که برای خود در نظر گرفته اید در راستای رسیدن به اولویت ها و اهدافتان هستند. داشتن یک لیست دقیق، امور روزانه شما را سازماندهی کرده و در تعیین وظایفی که باید انجام دهید به شما کمک می کند.



6. تلقین های روزانه تان را بنویسید.

افراد بهره ور خوش بین و مثبت نگر هستند و زمانشان را با دست و پا زدن در منفی نگری هدر نمی دهند، بلکه ان را صرف عمل کردن می کنند. متیو دی دلاپورتا نویسنده کتاب چگونه شاد باشیم می نویسد: از تلقین های روزانه استفاده کنید، مغزتان را برای تفکر مثبت آموزش بدهید، این تلقین هاعقاید دلگرم کننده ای درباره خودتان یا کل دنیا و حقایق امیدبخشی که باید به آن ها باور داشته باشید، هستند. تلقین های روزانه یکی از موثرترین راه ها برای تغییر دائمی روش فکر کردن شماست.



7. یک جمله قصار روحیه بخش بخوانید.

روزتان را با جملات قصار از افراد بهره وری که پیش از شما موفق شده اند شارژ کنید. افراد سازنده قبل از شروع کار با خواندن یک جمله الهام بخش به دنبال روحیه گرفتن از پیشنیان خود هستند.
ده دقیقه اول هر روز می تواند سطح بهره وری بقیه روز را تعیین کند. برای اطمینان از اینکه هرروزتان را با بهره وری آغاز می کنید، ردپای بهره ور ترین افراد را دنبال کنید.




منبع:
7 Things That Productive People Do In The First 10 Minutes At Work


تاریخ درج: 1396/02/31
دانلود مقاله