مثل افراد موفق فکر کنیم

مثل افراد موفق فکر کنیم

چه معیاری مشخص می کند که یک فرد موفق است یا خیر؟ معیار موفقیت افراد در روش تفکر و نگاه آنها به شرایط خلاصه می شود. آیا شما هم جزو کسانی هستید که بی گدار به آب می زنید یا ابتدا همه جوانب را در نظر می گیرید؟



۱. روی مسائل مهم تمرکز می کنند

با توجه به اینکه هر روز تنها به ۲۴ ساعت محدود می شود شما چگونه این زمان را سپری می کنید. افراد موفق به خوبی می دانند که زمان کار و اوقات فراغت خود را چگونه باید مدیریت کنند. به عبارت دیگر کارهای مهم باید قبل از تماشای ویدیوهای اینستاگرام و یوتیوب انجام شوند.



۲. لیست وظایفشان را محدود می کنند

افراد موفق هم طبیعتا لیست وظایفی – - To Do List دارند اما این لیست ها تنها شامل پروژه های مهمی است که باید در همان روز به آنها رسیدگی شود. معمولا تکمیل سه آیتم کلیدی در روز، بدین معنی است که فرد بهره وری بالایی داشته است. اگر این پروژه ها تکمیل شوند فرصت لازم برای رسیدگی به موارد بعدی فراهم خواهد شد. تهیه لیست وظایف بی پایان، روش خوبی برای انجام کارها نیست و باید آنها را به صورتی قابل مدیریت تنظیم کنید.



۳. ایده ها را با دیگران در میان می گذارند

اگر ایده خوبی در ذهن دارید آن را مثل یک راز مخفی نکرده و با دیگران به اشتراک بگذارید. ایده هایی از این قبیل را با همکاران، دوستان، غریبه ها، افرادی که در کافی شاپ ملاقات می کنید در میان گذاشته و نظرات آنها را جویا شوید، شاید آنها به نکته ای اشاره کنند که هرگز به ذهن شما خطور نکرده و به بهینه سازی ایده منجر شود.



۴. از قانون ۲۰/۸۰ پیروی می کنند

این قانون بدین معنی است که ۸۰ درصد از نتایج، حاصل ۲۰ درصد از کارها هستند، بنابراین باید روی ۲۰ درصد خودتان تمرکز کنید.



۵. خاموش کردن ذهن را یاد می گیرند

مدیتیشن یکی از اصول کلیدی افراد موفق است. ذهن ما آکنده از اطلاعات مختلف و اغلب ناکارآمد است و در نتیجه باید راهی برای خلاصی از دست این نویزها پیدا کنیم. یکی از بهترین روش ها برای این کار، مدیتیشن است که زمانی بین پنج تا سی دقیقه به طول می انجامد.



۶. دید مثبت دارند

به جای فکر کردن درباره راه های مختلفی که پروژه شما را به شکست می کشاند روی موفقیت یکی از آنها تمرکز کنید. زمانی که شما مثبت فکر می کنید احتمال موفقیت پروژه نیز به همان نسبت افزایش پیدا می کند. افکار منفی تنها ذهن شما را تخریب کرده و مانعی در برابر به نتیجه رسیدن پروژه ها خواهند بود.



۷. از غیر متعارف بودن نمی ترسند

تفکر معمولی همیشه به نتیجه مطلوب ختم نمی شود و گاهی باید خارج از چارچوب فکر کنید، البته غیر متعارف بودن هم به زمان نیاز داشته و نتایج آن قطعی نیست. با این حال اگر افکار معمولی به نتیجه مورد نظر منتهی نمی شوند می توانید تفکر به شیوه ای دیگر را در دستور کار خود قرار دهید.



۸. کارها را تا آخر دنبال می کنند

افراد موفق کارها را تا آخر دنبال می کنند. اگر از انجام کاری سخن به میان آوردید، پای حرفتان بایستید. در این صورت همکارانتان یا حتی سازمان به پشتکارتان احترام گذاشته و این مساله به تمایز شما در میان بقیه کمک خواهد کرد.



۹. با دیگران همکاری می کنند

پروژه ای بزرگ در دست اجرا دارید؟ شاید همکاری با دیگران به بهینه سازی و دستیابی به نتایج بهتر کمک کند. اغلب افراد موفق برای افزایش میزان خلاقیت پروژه از کمک دیگران بهره می برند. برای مثال همکاری یک عکاس با هنرمند گرافیست و یک نویسنده می تواند به پروژه ای فوق العاده منجر شود.



۱۰. به توانایی خود اطمینان دارند

اگر به توانایی خود باور داشته باشید هر کاری ممکن خواهد شد. اعتماد به نفس، رمز موفقیت در هر کاری است. اگر می خواهید به نویسنده ای تبدیل شوید باید به مهارت خود در این زمینه عمیقا باور داشته باشید چرا که باور قلبی کلید رسیدن به موفقیت است.



۱۱. افکارشن را رشد می دهند

تمام ایده های خام در همان لحظه به بار نمی نشینند و این امر نیازمند تلاش شما برای رشد آنها است. پروژه های موفق طی یک روز به سرانجام نرسیده اند، به عبارت دیگر اطمینان از کامل بودن نیازمند صبر، بردباری و تلاش مضاعف است.



۱۲. از متفاوت بودن هراس ندارند

پیروی و تقلید از کارهای افراد برتر شما را به چیزی که میخواهید تبدیل نمی کند. همانطور که چیس جارویس می گوید: «به جای بهتر بودن متفاوت باش». از این رو سعی کنید کپی دیگران نبوده و منحصر به فرد باشید.



۱۳. فارغ از نتایج احتمالی پای باورهایتشن می ایستند

افراد موفق به دفاع از باورهایشان عادت دارند. قرار نیست همیشه ارتشی از افراد از شما دفاع کنند، بنابرین تحت هر شرایطی و حتی در صورتی که تنها بودید، از ایده هایتان دفاع کنید.



۱۴. با تمام قوا به میدان می آیند

اینجا قرار نیست یک بازی ساده انجام دهید و پای زندگی در میان است؛ هر زمان که فکر کردید لحظه موعود فرا رسیده، باید از ریسک کردن نهراسید. اگرچه ممکن است ریسک شما نتیجه ندهد اما باید از شکست هایتان هم درس بگیرید. در ثانی تا زمانی که چیزی را امتحان نکنید از موثر یا غیر موثر آن مطلع نخواهید شد.



۱۵. از شکست هایشان درس می گیرند

افراد موفق پس از پیاده سازی پروژه، نتایج را بازبینی کرده و برای جلوگیری از تکرار اشتباهات از شکست درس می گیرند.
پس از پایان پروژه تمام جوانب را در نظر گرفته و آنها را تجزیه و تحلیل کنید. چه چیزی موثر بود؟ کدام گزینه شکست خورد؟ چه مواردی نیازمند بهبود است؟



می توانید از طریق دکمه زیر، مقاله را با دوستانتان در تلگرام به اشتراک بگذارید




منبع: 
15 Ways Successful People Think Differently
تاریخ درج: 1397/03/07
دانلود مقاله