مهارت های پول ساز دنیای IT در سال 2017

مهارت های پول ساز دنیای IT در سال 2017

دنبال افزایش حقوق در سال 2017 هستید؟ یکی از این مهارت ها را به رزومه خود بیافزایید و تاثیر آن را بر حقوقتان ببینید!


مهارت های فنی که باعث افزایش حقوق می شوند


هیچ فردی منکر آن نیست که شغل های دنیای IT بسیار پردرآمدند و اکثر سازمان ها نیازمند آن هستند. تغییرات سریع تکنولوژی باعث می شود تا افراد حوزه تکنولوژی دستمزد بالاتری طلب کنند. این در حالی است که افرادی که مهارت های خاصی دارند حتی حقوق بیشتری خواهند داشت. این افراد ممکن است در شرکت های IT مشغول به کار باشند یا در قالب نیروی IT سایر صنایع کار کنند.
موقعیت های شغلی تکنولوژی همه جا مورد نیاز است، اما حقوق پرداختی با توجه به مهارت های دنیای IT متفاوت است. و چیزی که باعث افزایش درآمد در دنیای IT می شود، همین مهارت هایی است که با هم در این مقاله می خوانیم و در تمام صنایع مورد نیاز است مخصوصا در مشاغلی که سنتی هستند مثل بخش تولید و مالی جایی که متخصصین IT کمی انگیزه بیشتری لازم دارند تا ایفای نقش کنند. امیدواریم که این اهمیت مهارت های دنیای IT در سال 2017 هم ادامه داشته یاشد، و همانطور که مهارت های پایه ای هنوز متقاضی دارند، مهارت های خاص نیز متقاضی داشته باشند و اهمیت شان اضافه گردد.
تیم داده PayScale تغییرات حقوق را برای مهارت های جذاب دنیای IT در نیمه اول سال 2016 بررسی کرد، تمام آنها با هم یکسان بودند. به گونه ای که درآمد افرادی که از اینگونه مهارت ها در شغلشان بهره می بردند با یکدیگر یکسان بود. اما نهایتا تیم داده PayScale توانست میزان افزایش حقوق برای افرادی که دارای این مهارت ها هستند یا این مهارت ها را به رزومه خود اضافه خواهند کرد را دریابد.
این 10 مهارت به شرح زیر است:





1- Scala

اسکالا یک زبان برنامه نویسی همه منظوره مقیاس پذیراست که توسعه یافت تا پاسخ انتقادهایی که به زبان جاوا وارد بود را بدهد. نام این زبان از ترکیب 2 کلمه “Scalable و “Language” ساخته شده است، بدین معنی که می تواند به راحتی پاسخ گوی رشد نیازهای کاربر باشد.






2- React.js

کتابخانه متن باز جاوا اسکریپت است که برای ایجاد واسط کاربری استفاده می شود. این زبان در صنایع ارزشمند IT مثل فیسبوک و اینستاگرام مورد استفاده قرار می گیرد.






3- Algorithm development

ابزاری مهم برای محصول، پروژه و Program Manager هایی است که پروژه های دیتا محور را مدیریت می کنند. زیرا نیاز دارند تا کارایی محصول و پروژه را تست و یا شبیه سازی نمایند و یا آن ها را بهبود دهند.






4- Django

یک چارچوب توسعه سریع برنامه است که با زبان پایتون نوشته شده است و به برنامه نویسان در ایجاد برنامه های تحت وب کمک می کند.






5- Amazon Web Services

آمازون در ارائه خدمات ابری پیشرو است، همین کافی است که Amazon Web Services را در لیست 10 مهارت برتر دنیای IT قرار دهد. AWS ترکیبی از ابزار های رایانش ابری است که پلتفرم رایانش ابری را مقیاس پذیرو دسترس پذیر می کند و در اختیار همه قرار می دهد.






6- Apache Hive

آپاچی هایو به زبان SQL نوشته شده است. یک راهکاری برای ذخیره داده در انباره داده است که خواندن، نوشتن و ذخیره سازی داده های بزرگ از ذخایر پراکنده را آسان کرده است.






7- Ruby on Rails

Rails یک چارچوب توسعه نرم افزار تحت وب است که به زبان Ruby نوشته شده است. این چارچوب به برنامه نویسان زبان Ruby این امکان را می دهد تا اپلیکیشن های خود را به راحتی در وب توسعه دهند.






8- DevOps

این کلمه که مخفف development operations است به فرهنگ، حرکت یا تجربه ای که به همکاری میان برنامه نویسان و کسب و کار IT بر می گردد، تاکید دارد که باعث می شود فرآیند تحویل نرم افزار خودکار سازی شود.






9- iOS

iOS سیستم عامل استفاده شده در تمامی محصولات شرکت اپل است: iPhone، iPad، iPod Touch. آمار نشان می دهد سیستم عامل iOS پس از اندروید مشهورترین سیستم عامل موبایل محسوب می شود.






10- Database

پایگاه داده مجموعه ای از اطلاعات است که به راحتی از طریق کامپیوتر در دسترس خواهند بود. با رشد روز افزون وابستگی شرکت ها به جمع آوری، تجزیه و تحلیل و کار روی داده ها، مهارت های پایگاه داده ای در شرکت های دیجیتالی مهم تر می شود.


تاریخ درج: 1395/10/04
دانلود مقاله