پاریس چگونه به کمک سیسکو هوشمند تر می شود؟

پاریس چگونه به کمک سیسکو هوشمند تر می شود؟

ظهور شهرهای هوشمند مزایای بسیاری برای شهروندان و اقتصاد شهرها به ارمغان خواهد آورد، اما چالش های خاصی را نیز به همراه دارد.
در اینفوگرافیک زیر می توانید در یک نگاه، شهر های هوشمند جهان را ببینید. 181 شهر که 72 تا پایتخت در آن قرار دارد، جز شهرهای هوشمند محسوب می شوند. در این اینفوگرافیک، شهرها با دایره های مشکی، قرمز و آبی مشخص شده اند که دایره های مشکی بیان گر این است که رتبه شهر از سال 2013 تا کنون تغییری نکرده، دایره های آبی نشانگر بهبود رتبه و دایره های قرمز نشانگر افت رتبه از سال 2013 تا کنون است.
همانطور که می بینید پاریس در موقعیت سوم قرار دارد، در این مقاله نگاهی اجمالی به هوشمندی شهر پاریس می اندازیم که با همکاری شرکت سیسکو توانسته است از داده ها استفاده بهتری نماید:





دریافت فایل اینفوگرافیک با کیفیت خوب

 

شهرهای پایدار و هوشمند مبتنی بر داده بوده و برای متصل کردن اشیاء مختلف، بر اینترنت اشیاء تکیه می کنند. دریافت داده ها از اشیاء مختلف تنها یکی از این چالش ها بوده و پرسش اصلی این است که با این همه داده باید چه کار کنیم؟
جمع آوری اطلاعات به صورتی که بتوان آن را تجزیه و تحلیل کرده و برای بهبود موارد مختلف از آن ها استفاده کرد ضروری است. علاوه بر این برای اجرای طرح های حامی محیط زیست و روش های پایدارتر اداره شهرهای بزرگ فشارهای سیاسی زیادی وارد می شود.
پاریس در راستای تبدیل شدن به شهری هوشمند و پایدار از طرحی بلند پروازانه به نام Energy Climate Plan پیروی می کند که توافقی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و کاهش مصرف انرژی به میزان 30 درصد تا سال 2020 است. مسئولان شهر پاریس همراه با شرکت سیسکو با استفاده از مدیریت انرژی سیسکو برنامه ای آزمایشی را برای توسعه یک طرح بهینه سازی انرژیِ های قابل جایگزینی توسعه داده اند. مدیریت انرژی سیسکو با تجهیز ساختمان ها و مکان های مختلف شهر امکان امتیازدهی به این ساختمان ها، سرمایه گذاری مستقیم در نقاط لازم و اندازه گیری بهبودهای حاصل شده را با استفاده از شبکه های حسگر اینترنت اشیا فراهم می کند.





یکی از اشتباهات رایج در پروژه های اینترنت اشیاء شروع کار با نصب صدها یا هزاران حسگر و مشخص نبودن مشکلاتی است که قرار است با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده حل شوند. بنابرین ما (سیسکو) این پروژه را با یک مورد مطالعاتی و بر اساس مشکلات واقعی که توسط ساکنان این ساختمان ها بیان شده بود، شروع کردیم.
برای مثال یک اتاق آموزش رقص با مشکلات خاصی در رابطه با نحوه ساخت آن وجود دارد. دمای این اتاق متغیر است و بسته به نوع فعالیت و شرایط آب و هوایی، می تواند باعث ایجاد شرایط نامطلوب برای رقصنده ها شود. با ایجاد سیستمی برای اندازه گیری میزان نور، تعداد افراد و دمای بلادرنگ درون و بیرون ساختمان می توانیم داده هایی را برای شناسایی الگوها جمع آوری کنیم. اکنون می توانیم زمان نامطلوب شدن شرایط را پیش بینی کرده و پیش از رخ دادن آن هشدار دهیم تا اقدامات پیشگیرانه و اصلاحی لازم انجام شوند.
بعد از آن صدها حسگر را نصب کردیم که به صورت سفارشی برای این پروژه ساخته شده و سطح دما، رطوبت، روشنایی، درخشندگی، صدا و تعداد افراد را در ساختمان های مختلف اندازه گیری می کنند. مدیریت انرژی سیسکو داده های منظم و ارزشمندی فراهم کرده و به مسئولان پاریس اجازه می دهد بر شرایط واقعی ساختمان های مورد مطالعه (آنچه را که بر اساس پارامترهای مختلف در آن ها اتفاق می افتد) نظارت داشته و بازدهی این ساختمان ها را بهبود ببخشد.




منبع:
How Paris Improves Building Efficiency to Become a Smart City


تاریخ درج: 1396/02/23
دانلود مقاله