دوره بازی آفرینی یا گیمیفیکیشن (Gamification)

دوره بازی آفرینی یا گیمیفیکیشن (Gamification)

خلاصه دوره بازی آفرینی یا گیمیفیکیشن (Gamification):

حتماً به عنوان یک مدیر با موارد زیر روبرو شده اید:
• چگونه این فرآیند جدید را در سازمانم اجرایی کنم؟
• چگونه کارکنان سازمان را به استفاده از این ابزار ترغیب کنم؟
• چگونه این استراتژی جدید را در سازمان اجرایی کنم؟
• چگونه تامین کنندگان را به همکاری بهتر وادار کنم؟
• چگونه مشتریان را به خرید و استمرار خرید محصولات شرکت متمایل نمایم؟
و پاسخ تمام این موارد یک چیز است. باید در کارکنان، تامین کنندگان، مشتریان و مدیران انگیزه ایجاد نمایید. چگونه می توان انگیزه ایجاد کرد و یا انگیزه را تقویت نمود؟ گیمیفیکیشن (Gamification) یکی از پاسخ هایی است که می تواند به شکل کارآمد، در ایجاد انگیزه اثر داشته باشد.
نحوه ایجاد و تقویت انگیزه برای محیط کسب و کار، نوع انگیزه ایجاد شده و میزان اثربخشی آن را می توان براساس چارچوبی مانند Octalysis بررسی نمود. در این دوره قصد داریم نحوه ایجاد و تقویت انگیزه در کارکنان جهت پذیرش یک استراتژی، پیروی از یک فرآیند، بکارگیری یک ابزار را براساس این چارچوب بررسی کنیم. به این ترتیب امید داریم، پس از طراحی یک فرآیند، استراتژی، ساختار سازمانی و یا یک راهکار مناسب، بتوانیم آنرا موفقیت آمیز اجرا نماییم و از منافع آن منتفع شویم.


مدت دوره :

16 ساعت


پیش نیاز:

ندارد


مخاطب:

کلیه مدیران و مخاطبان علاقه مند به حوزه بازی آفرینی یا گیمیفیکیشن (Gamification)


اهداف دوره بازی آفرینی یا گیمیفیکیشن (Gamification):

آشنایی با مفاهیم Gamification در قالب چارچوب Octalysis
در انتهای اين دوره دانشجويان قادر خواهند بود:
1- مفاهیم پایه در Octalysis را شرح دهند.
2- از 8 عامل انگیزش در سطح اول، برای بازی سازی کمک بگیرند.
3- 4 فاز سطح دوم را شرح داده و آنها را برای بازی سازی در فرآیندها مورد استفاده قرار دهند.


سرفصل دوره بازی آفرینی یا گیمیفیکیشن (Gamification):

1. مفاهیم پایه در خصوص بازی سازی و چارچوب Octalysis
2. مروری بر انواع طراحی و تمرکز بر طراحی های انسان محور در مقابل طراحی کارکرد محور
3. 8 عامل انگیزش انسان ها و شرح هر کدام
4. بررسی نمونه های کاربردی از 8 عامل انگیزش و تغییر رفتار
5. مروری بر مفهوم Left Brain و Right Brain و اثر هرکدام در بازی ها
6. مروری بر مفهوم و کارکردWhite Hat و Black Hat در طراحی بازیها
7. آشنایی با ابزار Octalysis
8. سطح دوم Octalysis و نحوه گیمیفیکیشن در این سطح
9. مرور 4 فاز سطح دوم (کشف- اجتماعی سازی- اتصال- بکارگیری)
10. نحوه استفاده از ابزار Octalysis و محاسبه امتیاز آن


جزئیات سرفصل آموزشی دوره بازی آفرینی یا گیمیفیکیشن (Gamification) را از طریق لینک زیر دریافت کنید:
سرفصل دوره سماتک 





آشنایی با استاد دوره بازی آفرینی یا گیمیفیکیشن (Gamification)

دورهITIL

معرفی مدرس دوره بازی آفرینی یا گیمیفیکیشن (Gamification) سماتک، دکتر هومن تصدیقی

هومن تصدیقی دارای کارشناسی ارشد کامپیوتر از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دکترای مدیریت نوین از دانشگاه شیزوکای ژاپن است.

معرفی اجمالی:

  1. بالغ بر 25000 ساعت سابقه ی تدریس در دانشگاه ها، 3 کتاب ، تعداد زیادی مقاله ، ثبت 2 نوآوری
  2. 14 سال سابقه مدیریتی و 10 سال سابقه مشاوره و پژوهش
  3. طراحی 5 کسب و کار جدید – کاهش هزینه به مقدار 35% به کمک IT – افزایش درآمد به میزان 80%
  4. برنده مسابقه Eco-Contest 2009 نامزد جایزه Islamic Micro Finance 2010
  5. عضو انجمن های DinarStandar، WIEF ، ASLI ، WYN
  6. عضو هیأت عامل گروه صنعتی FEI GROUP امارات
  7. عضو طراحی مدل کسب و کار جاده های هوشمند و فناوری مرتبط در دانشگاه برکلی – پروژه CVT
  8. مشاور معماری سازمانی در بانک مرکزی
  9. پیاده سازی ITIL در شرکت اتصالات امارات
  10. مشاور در پیاده سازی ITIL و 27001ISO در Data Center ملی ایران
  11. عضو کمیته طراحی میز خدمات در بانک ملت
  12. مشاور خدمات ارزش افزوده در مخابرات ایران
  13. عضو تیم طراحی مدل کسب و کار در شرکت Angela Mall

    1. و دارای مدارک بین المللی زیر می باشد:

      1. ITIL Foundation
      2. ITIL Expert: مدرک تخصصی ITIL
      3. PMP: مدرک تخصصی مدیریت پروژه
      4. COBIT Master: مدرک تخصصی ممیزی و کنترل عملکرد سیستم
      5. EABOK: معماری سازمانی
      6. COCOMO Software Estimation: قیمت گذاری نرم افزار
      7. NIBHV: مدیریت بحران و احیاء کسب و کار
      8. CFA2: تحلیل گری مالی
      9. SCAMPI Auditor: ممیزی سطح بلوغ قابلیت
      10. TOGAF: معماری سازمانی