دوره حضوری معماری سازمانی مقدماتی Enterprise Architecture Fundamentals-EA1

دوره حضوری معماری سازمانی مقدماتی Enterprise Architecture Fundamentals-EA1

سماتک، مرکز آموزش های تخصصی IT برگزار می نماید:



خلاصه دوره معماری سازمانی مقدماتی

معماری سازمانی رویکردی جامع به تحلیل، طراحی، برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی عناصر مختلف کسب وکار و فناوری اطلاعات در جهت اجرای استراتژی‌ها و نیل به اهداف سازمانی است در این رویکرد یک سازمان در لایه‌های مختلف عملیاتی نظیر اهداف و استراتژی‌ها، فرآیندها و وظایف، سیستم‌ها و منابع اطلاعاتی و زیرساخت‌ها و سخت‌افزارها به طور هماهنگ مورد تحلیل، نیازسنجی و برنامه‌ریزی قرار گیرند. در این دوره ضمن بررسی اصول و مفاهیم معماری سازمانی، ضرورت و مزایای معماری، فرآیند و متدولوژی کلی معماری سازمانی، چارچوب‌های رایج معماری، ابزارهای معماری و سناریوهای کاربردی معماری سازمانی ارائه می‌شود.



آشنایی با مدرس دوره:


دوره برنامه ریزی راهبردی فناوری اطلاعات

آقای رضا کرمی در حدود 26 سال سابقه كار حرفه‌اي در حوزه نرم افزار و 16 سال سابقه كار در زمينه مشاوره فناوري اطلاعات دارند و در حال حاضر مديرعامل شركت مهندسي نرم‌افزاري گلستان هستند. ایشان در پروژه‌هاي متعدد معماري سازماني، تدوین طرح جامع IT و برنامه‌ريزي استراتژيك فناوري اطلاعات به عنوان مدير پروژه،‌ ناظر‌ و مشاور مشارکت داشته اند، که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد: وزارت صنايع و معادن، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، شركت بيمه ايران، شركت برق منطقه‌اي تهران، شركت مديريت شبكه برق ايران، شركت ايران‌ترانسفو، شركت ملي حفاري ايران، شهرداری اصفهان، سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بیمه دی. آقای کرمی دارای گواهینامه حرفه ای چارچوب TOGAF از موسسه The Open Group و عضو انجمن بين‌المللي معماران سازماني AEA می باشد. از ایشان مقالات متعددی در زمینه برنامه ریزی فناوری اطلاعات و معماری سازمانی منتشر شده است. همچنین ایشان از سال 1390 تا 1393 عضو و نایب رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران و عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور بوده اند و در حال حاضر مدیر طرح تحول سازمانی شرکت بیمه دی می باشند.



مدت دوره:

16 ساعت



پیش نیاز:

آشنایی مقدماتی با مفاهیم فناوری اطلاعات، مدل سازی فرآیندها و تحلیل سیستم ها



مخاطب:

مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات، کارشناسان و دانشجوبان علاقه مند به حوزه معماری سازمانی (کسب وکار و فناوری اطلاعات)



اهداف دوره:

در انتهای اين دوره دانشجويان قادر خواهند بود نقش و جایگاه معماری سازمانی در سازمان در تعامل با سایر حوزه‌ها، مفاهیم و نظام‌های مدیریتی را تشریح کنند.. با استفاده از مفاهیم و مراحل اصلی معماری سازمانی، در پروژه‌ها و یا واحدهای سازمانی معماری در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف مشغول به فعالیت شوند و نحوه استفاده از مزایا، خروجی‌ها و اصول معماری در انواع پروژه‌های فاوا و سازمانی را تشخیص دهند. همچینین شرکت‌کنندگان این دوره قادر خواهند بود چارچوب‌های مناسب برای هر فعالیت معماری را انتخاب کرده، مفاهیم نوین معماری نظیر سرویس‌گرایی را تشریح کرده و از آن استفاده کنند .



سرفصل دوره:

• IT management and planning
• Enterprise architecture foundations
• Enterprise architecture process
• Enterprise architecture frameworks
• Enterprise architecture methodologies
• Enterprise architecture tools
• Service orientation
• Enterprise architecture maturity
• Enterprise architecture maintenance
• Enterprise architecture in change management
• Enterprise architecture in IT planning
• Enterprise architecture in business transformation



جزئیات سرفصل دوره معماری سازمانی مقدماتی را از طریق لینک زیر دریافت کنید:


سرفصل دوره سماتک