بازدید اعضای انجمن زنان مدیر کار آفرین از سماتک

بازدید اعضای انجمن زنان مدیر کار آفرین از سماتک

شرکتی موفق در تشخیص به موقع فرصت‌ها


اعضای انجمن زنان کارآفرین در بازدید از شرکت سماتک، با فعالیت‌ها و تجربه‌های بانو فریبا مهدیون، مدیرعامل این شرکت بیشتر آشنا شدند.

در این بازدید، که سوم آبان و با حضور بانوان رانکوهی، گله داری، شهبازی، محتشمی پور، شعبانی، نقوی، آتشی، خاوازی، فرحناز مرادی، کوهستانی، حامدی، رزیتا مرادی، قانع فرد و رهایی انجام شد، بانو مهدیون با بیان این مطلب که وی که ورودی 55 دانشگاه علم و صنعت در رشته مهندسی برق الکترونیک بوده، گفت: من یک سال خارج از ایران درس خوانده و پس از انقلاب به ایران بازگشته و واحدهای درسی خود را منتقل کردم.

وی افزود: مدتی به صورت حق التدریس در دبیرستان های تهران دروس ریاضی و فیزیک تدریس می کردم. سپس به مدت سه سال در صدا و سیما به عنوان کارشناس مشغول به کار شدم. در آن زمان، باید تغییر از Main frame به PC انجام می شد، که من نیز جزوی از این پروژه بودم و تجربه هایی در زمینه پیاده سازی شبکه های کامپیوتری اندوختم.

بانو مهدیون پس از این تجربه، در یک شرکت بزرگ مهندسی مشاور که 300 کامپیوتر pc دربستر شبکه داشت، به عنوان سرپرست مرکز کامپیوتر مشغول کار شد. اما سرانجام در سال 76 فعالیت شخصی خود را راه‌اندازی و در سال 78 ثبت رسمی کرد.


انحمن زنان کارآفرین 

به گفته‌ی این کارافرین حوزه‌ی آی تی،Vendor ها برای استفاده درست از سخت افزار و نرم افزارهای تولیدی‌شان محتوای آموزشی تولید می کنند. آموزش دوره های IT که منجر به گواهی نامه بین المللی می شود و به افراد کمک می کند تا ورودشان به بازار کار ساده تر صورت پذیرد.

زیرا فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با IT که دانش تئوری را کسب کرده اند، لازم است دانش و مهارت های روز را کسب کنند، تا توانایی ورود به بازار کار را داشته باشند.

بانو مهدیون در ادامه‌ی این نشست، یاداور شد: در این مدت تلاش کردیم ایده‌ی انتقال دانش و مهارت عملیاتی به فارغ التحصیلان ومتخصصان IT را در ایران پیاده کنیم، ولی متاسفانه به علت تحریم موفق نشدیم نمایندگی شرکت‌های بین المللی را داشته باشیم. ولی سعی کردیم، بر اساس استانداردهایی که توسط شرکت های بین‌المللی در دنیا تعریف شده است، الگو برداری کرده و فعالیت‌هایمان را توسعه دهیم.

وی در توضیح بیشتر فعالیت‌های سماتک گفت: این شرکت در ابتدا با دو کلاس کوچک کار خود را آغاز کرد و اکنون 9 کلاس آموزشی در 750 مترمربع در اختیار دارد. البته تا سال 81، خودم تدریس دوره های مهندسی شبکه مایکروسافت را انجام می دادم چون دارای مدرک بین المللی MCSE 2000 بودم.

همچنین تا سال 96 شراکت سماتک به شکل اولیه ادامه داشت، که پس از ارزش گذاری کارشناسان رسمی دادگستری همه سهام توسط خانواده‌‌ام خریداری شده و از سال 97 همسرم رییس هیات مدیره است. مدیرعامل سماتک تشخیص به موقع فرصت‌ها را از ویژگی‌های این شرکت عنوان و اضافه کرد: هم اینک ما 200 عنوان درسی در زمینه‌ی شبکه، مدیریت، امنیت و نرم افزار در شرکت ما تدریس می‌شود و حدود 4000 نفر در سال در سماتک آموزش می بینند. همچنین80 استاد ارزیابی شده داریم، که بیش از 30 نفر از آنها در ماه در سماتک تدریس می کنند و در مجموع بیش از40 نفردر لیست بیمه به صورت ماهیانه حضور دارند.



وی مزیت‌های سماتک را موارد زیر دانست:
• دقت بالا در فرآیند ارزیابی اساتید
• ارزیابی نحوه ارائه اساتید در کلاس که از طریق نظرسنجی 25% دوره، میان ترم و پایان دوره انجام می شود و با همفکری اساتید و دانشجویان مشکلات را در کلاس ها حل کنند.
• همکاری خوب با اساتید برجسته و گسترش این رابطه و جذب اساتید بهتر
• توجه به جانشین پروری

تاریخ درج: 1397/09/21