مراکز آموزش IT دنیا، با ظهور کرونا چه اقداماتی انجام دادند؟

مراکز آموزش IT دنیا، با ظهور کرونا چه اقداماتی انجام دادند؟

پس از گسترش سریع ویروس کرونا در چین به کشورهای دیگر جهان بسیاری از کسب و کارها تحت تاثیر تبعات منفی آن قرار گرفتند. صنعت آموزش از مدارس ودانشگاه‌ها تا مراکز آموزشی خصوصی و مهارتی برای محافظت از جان دانشجویان و دانش‌آموزان مجبور شدند کلاس‌های حضوری را تعطیل کنند. اما بیایید به اقداماتی که مراکز آموزش تخصصی IT در جهان انجام دادند، نگاهی بیندازیم.





شرکت New Horizions:

شرکت New Horizions یکی از بزرگترین مراکز آموزش IT در دنیا با 35 سال سابقه آموزش به بیش از 2 میلیون دانشجو و دارای شعبه در بیش از 35 کشور است. زمینه فعالیت آموزشی این شرکت بسیار گسترده و شامل تمام زیرشاخه‌های IT از برنامه‌نویسی، مهندسی شبکه‌، امنیت و مدیریت IT می‌باشد.



این شرکت در قسمت وبلاگ خود از توقف کامل دوره‌های حضوری در کشورهای درگیر ویروس کرونا و ارائه خدمات آموزش آنلاین خبر داده است. در قسمتی از این نوشتار با شعار از خانه آنلاین بیاموزید سرویس Online LIVE خود را معرفی کرده است.





شرکت Fast Lane:

برای علاقه مندان به سیسکو و دوره‌های آموزشی آن نام flane یک نام کاملا شناخته شده است. شرکت fast lane هم ضمن برقراری کلاس‌های آنلاین اطلاعیه‌ای منتشر کرده است و در آن با قاطعیت اعلام کرده است که تمامی کلاس‌های fast lane از این پس فقط به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.



همچنین چون امکان حضور و شرکت در امتحانات بین‌المللی ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد، از تمدید 6 ماهه اعتبار گواهینامه‌های سیسکو خبر داده است. در این اطلاعیه آمده است که اعتبار گواهینامه‌های در حال انقضا به طور خودکار تمدید می‌شود.






شرکت SAP:

شرکت SAP یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان راه‌حل‌های ERP در دنیا می‌باشد که در سال 1972 در آلمان شروع به فعالیت نموده است و اکنون در بسیاری از نقاط دنیا دفتر ارائه خدمت دارد. قسمت آموزش شرکت SAP هم با صدور بیانیه‌ای عنوان کرده است که کلیه کلاس‌های حضوری به کلاس‌های آنلاین تبدیل شده و ادامه می‌یابد.





سماتک هم بلافاصله پس از شیوع سریع ویروس کرونا در ایران، کلاس‌های حضوری را متوقف و به سرعت راه‌حل آموزش آنلاین را جایگرین نمود و اجازه نداد در یادگیری دانشجویان و برنامه‌ریزی‌های ایشان خللی ایجاد شود. سماتک توانست تنها ظرف مدت سه روز سیستم آموزش آنلاین خود را راه اندازی و تنها ظرف یک هفته 39 کلاس آنلاین توسط 19 استاد و ظرف مدت 7278 دقیقه برگزار کرد تا پایان روز 9 فروردین 20650 ساعت دوره آنلاین برگزار کرده است. سماتک به تصمیم دارد تا عادی شدن شرایط سلامتی کشور عزیزمان ایران روند برگزاری دوره‌های آنلاین را ادامه دهد.


مرجع مقاله: سماتک
تاریخ درج: 1399/01/11
دانلود مقاله