کارگاه برنامه نویسان Beautiful Design and Code Workshop I
هدف کارگاه:
برنامهنویسان تازهکار که بخش عمدهای از آنها دانشآموختگان یا دانشجویان دانشگاهها و موسسات آموزشی هستند، پس از آشنایی با مجموعهای از ابزارها و تکنولوژی، قادر نیستند به راحتی در تیمهای توسعهی نرمافزار جذب شوند و کارایی مناسبی داشته باشند. نوشتن برنامههای تمرینی و پروژههای درسی در طول تحصیل نیز کمکی به آنان نمیکند یا اثربخشی آن در حد مطلوب نیست.
شرکت در دورههای آموزشی نیز از آن جهت که بیشتر تکنولوژیمحور است، در این زمینه به آنان کمکی نمیکند. شرکتکنندگان در این دورهها به خوبی با تکنولوژیها آشنا میشوند و مهارت انجام پروژهها را در قالب آنها میآموزند. اما از آنجا که ابعاد توسعهی نرمافزار متعدد است، در پایان مجموعهای از دورهها، برنامهنویس مهارت کافی برای اضافهشدن به تیمهای برنامهنویسی را پیدا نمیکند.
از سوی دیگر، با ورود برنامهنویسان تازهکار به تیمها، یادگیری و مهارتآموزی آنها از شیوهی «استاد-شاگردی» و از «روی دست نگاه کردن» پیش میرود. چنین رویهای زمانگیر و طولانی است و تیمها چنین فرصتی ندارند. گاهی نیز به این دلیل که مدیر یا مربی تیم، فرصت کافی برای آموزش ندارد و آموزش منقطع و بخشبخش اتفاق میافتد منجر به «بدآموزی» میگردد.
این دوره بهگونهای طراحی شده است که امکان یادگیری دانش، ابزار و کسب مهارتهای لازم را در مدت کوتاهی برای برنامهنویسان تازهکار فراهم نماید.
انتظار داریم برنامهنویسان پس از این کارگاه:
o بتوانند یک پروژهی برنامهنویسی را از ابتدا ایجاد نمایند و تا انتها پیش ببرند
o کار تیمی بیاموزند
o یاد بگیرند «کد زیبا و دوستداشتنی» بنویسند
o «چرخهی از نیازمندیها تا تحویل» را ببیند و بفهمند
o با مجموعهای از مهارتهایی که به خبرگی در برنامهنویسی منجر میشود آشنا شوند و آنها را به کارگیرند
o با مجموعهای از ابزارهای کاربردی توسعهدهندگان حرفهای آشنا شوند
مدت کارگاه:
کارگاه در قالب جلسههای ۴ ساعته برگزار خواهد گردید. مدت کل کارگاه ۲۴ ساعت یا ۶ جلسه است.
روش برگزاری:
شرکتکنندگان به تیمهای سه نفره دستهبندی خواهند گردید. این تیمها مسئول انجام پروژهها و تمرینها هستند. بخش عمدهای از تمرینها و پروژهها خارج از زمان کارگاه انجام خواهد شد و از این رو ضروری است که شرکتکنندگان وقت کافی خارج از کارگاه برای گذراندن موفق کارگاه، در نظر گرفته باشند.
کارگاه شامل مطالب زیر خواهد بود:
○ مطالب نظری
○ تمرینهای برنامهنویسی
○ تکهپروژههای برنامهنویسی
○ پروژههای برنامهنویسی
شرایط شرکتکنندگان:
شرکتکنندگان این کارگاه باید حائز شرایط زیر باشند.
○ تخصیص هفتهای دستکم ۱۵ ساعت وقت برای برنامهنویسی
○ تسلط بر HTML، CSS
○ آشنا با Java Script
○ آشنا با Object Oriented در CSharp
○ آشنا با ASP .NET MVC
○ آشنا با Entity Framework
علاقهمندان هنگام پیشثبتنام باید رزومهی کاری و آموزشی خود را ارسال نمایند تا مورد بررسی قرار گیرد. پس از احراز شرایط و در صورت نیاز برگزاری مصاحبه، ثبت نام خواهند گردید.
مخاطب دوره:
○ برنامهنویسان تازهکار
○ متقاضیان جویای کار در تیمهای توسعه
○ دانشجویان و دانشآموختگان رشتههای نرمافزار
سرفصل کارگاه:
Object Oriented Thinking: Game of Objects
Software Development Journey: from Users Requirements to Source Code
Decomposition Techniques: Layering, Packaging, Component, Projecting, etc
Where Is Your Code? Source Control Values, Team Foundation Server
How Are You Fast in Software Delivery? Continuous Build and Integration
Coding Lifecycle (Extreme Programming): Red, Green, Refactor
Rule of Thumb: being SOLID
Team Mindset: Backlog, Pair Programming, Standup Meeting, Task Board, Transparency
Filling Gap Between Objects World and Relational World: ORM and EF
Separate Concerns in User Interface: M-V-C
Understanding Data Access Design Challenges: UoW and Repo
CSS Framework, Bootstrap
مطالب فوق از وب سایت آقای مهندس یوسف مهرداد بی بالان که این کارگاه را هدایت می نمایند، برداشت شده است. پیش گفتاری در مورد اینکه چرا تصمیم گرفتند این کارگاه را طراحی و ارائه نمایند نوشته اند که از طریق این لینک می توانید بخوانید.