ویرایش آسان ویدیو، با هوش مصنوعی

 ویرایش آسان ویدیو، با هوش مصنوعی

در توییتی که شرکت هوش مصنوعی Runway به‌تازگی منتشرکرده‌است، ویژگی جدیدی از ویرایشگر ویدیوی مبتنی‌بر وب خود را به نمایش گذاشته‌است که می‌تواند با کمک هوش مصنوعی و با استفاده از توضیحات نوشته‌شده در کادر ویدیو را ویرایش کند.
به‌‌نظر می‌رسد که این ویدیو تبلیغاتی گام‌های اولیه به سمت ویرایش یا تولید ویدیوی تجاری مبتنی‌بر متن را نشان می‌دهد، البته با برخی کادربندی‌های خوش‌بینانه برای پوشاندن محدودیت‌های فعلی.


آنچه در ویدیوی تبلیغاتی Runway تماشا می کنید


در این ویدیو از شرکت هوش مصنوعی Runway که با نام «Text to Video» منتشرشده، شما می‌توانید یک کادر برای ورود متن را ببینید که امکان ویرایش و اجرای دستورات در آن وجود دارد.
دستوراتی مانند: «ویدیوی خیابان شهر را واردکن» (به جای این که یک ویدیو را به صورت دستی Import کنید) یا «بیشتر سینمایی به نظر برسد» (به جای ورود دستی یک افکت) را می‌توانید در ویدیو مشاهده‌کنید. همچنین در این فیلم تبلیغاتی نشان داده‌می‌شود که پس از تایپ جمله "حذف شی" و انتخاب چراغ راهنما، شی مورد نظر ناپدید می‌شود.
این ویدیوی تبلیغاتی همچنین چیزی شبیه به تبدیل متن به تصویر (توجه داشته‌باشید که در این ویدیو هیچ یک از این صحنه‌ها به صورت متحرک نشان داده نمی‌شوند)، افزودن متن به فیلم، انتخاب موضوع ویدئو، واردکردن افکت روی پس‌زمینه و ... را نشان می‌دهد. این ویدیو نوید آن را می‌دهد که در آینده افراد می‌توانند به سادگی و بدون داشتن اطلاعات تخصصی در حوزه ادیت فیلم، فرآیند تولید ویدیو را انجام دهند.


تولید ویدیو مبتنی بر هوش مصنوعی


شرکت runway


امروزه تولید ویدیوی خام مبتنی‌بر هوش مصنوعی (که گاهی اوقات «text2video» نامیده می‌شود) به دلیل نیازهای محاسباتی بالا و فقدان یک مجموعه آموزشی ویدیویی در مراحل ابتدایی قرار دارد. یکی از امیدوارکننده‌ترین مدل‌های عمومی text2video، به نام CogVideo، می‌تواند ویدیوهای ساده با وضوح پایین را تولید کند. اما با توجه به سرعت پیشرفت مدل‌های تبدیل متن به تصویر در یک سال گذشته، منطقی به نظر می‌رسد که کیفیت تولید ویدیوهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی طی چند سال آینده با سرعت بالایی افزایش یابد.
محصول تجاری مبتنی‌بر وب شرکت Runway که شامل فضای ذخیره سازی ابری در مرورگر Google Chrome است با هزینه ماهانه 35 دلار در سال قابل استفاده می‌باشد. اما ویژگی Text to Video در بخش «دسترسی زودهنگام» بسته است و می‌توانید برای لیست انتظار در وب‌سایت Runway ثبت‌نام کنید.


چگونه وارد دنیای هوش مصنوعی شویم؟


اگر به دنیای هوش مصنوعی علاقه‌مند هستید و قصد ورود به این حوزه را دارید، باید بدانید که اولین قدم برای یادگیری هوش مصنوعی، آشنایی با برنامه نویسی پایتون می‌باشد و پس از آن می‌توانید تحلیل داده با پایتون را یاد بگیرید.

برای یادگیری هوش مصنوعی در سماتک دوره‌های زیر را شرکت کنید.

دوره آنلاین برنامه نویسی با پایتون Python
دوره حضوری برنامه نویسی با پایتون Python
دوره حضوری Data Science with Python

نوشته شده توسط: نرگس گرامی
مرجع خبر: وب سایت arstechnica
تاریخ درج: 1401/06/22