طراحی و اجرای دوره Network Automation در سماتک

طراحی و اجرای دوره Network Automation در سماتک

امروزه مدیریت شبکه سازمانی بسیار دشوارتر از همیشه است. زیرا منابع IT بسیار زیادی در شبکه سازمانی توزیع‌شده‌است که منجربه پیکربندی‌های بسیار پیچیده و دید ضعیف در سراسر محیط می‌شود. همچنین فرآیندهای مدیریتی در این شبکه‌ها به‌صورت دستی و سنتی انجام می‌شوند که بسیار پرهزینه و مستعد خطا هستند.

اما اتوماسیون شبکه (Network Automation) علاوه‌بر رفع مشکلات بالا، مزایای بسیاری را برای سازمان‌ها به ارمغان می‌آورد که در ادامه به‌طور خلاصه در مورد آن‌ها صحبت خواهیم‌کرد.


1. حذف فرآیندهای دستی با کمک اتوماسیون شبکه

با استفاده از اتوماسیون شبکه (Network Automation)، فرایندهای دستی تکراری با فرآیندهای قابل کنترل و خودکار جایگزین می‌شوند. این کار بهره‌وری را افزایش می‌دهد، زیرا می‌توانید بر فرصت‌های استراتژیکی تمرکز کنید که باعث رشد کسب ‌وکار می‌شوند.


2. تسریع در ارائه خدمات

با کمک اتوماسیون شبکه (Network Automation)، ارائه خدمات داده‌های کلیدی سریعتر می‌شود که در نتیجه منجربه بهینه‌سازی عملکرد شبکه، افزایش سرعت عرضه سرویس‌ها و برنامه‌های کاربردی جدید خواهدشد.


3. استفاده از الگوهای استاندارد در فرآیندها

از الگوهای استانداردشده برای افزایش کارایی دربین ذینفعان شبکه و ساده‌کردن تغییرات شبکه استفاده می‌شود و سازمان شما با اتوماسیون شبکه می‌تواند به این الگوهای استانداردشده دسترسی داشته‌باشد.


4. افزایش میدان دید با استفاده از اتوماسیون شبکه

با اتوماسیون شبکه (Network Automation) با اتوماسیون شبکه (Network Automation) سازمان شما می‌تواند به‌صورت گسترده بر عملکردها، نظارت و دسترسی داشته‌باشد که این ویژگی می‌تواند به تشخیص مشکلات عملکرد و خطاها در شبکه کمک کند.


دوره جامع Network Automation در سماتک

در دوره جامع Network Automation ادمین‌های شبکه با نحوه اتوماسیون‌سازی تجهیزات شرکت‌های سیسکو (Cisco) ،جونیپر(Juniper) و فورتی نت (Fortinet) آشنا می‌شوند.
این دوره‌ تحت نظر اساتید باتجربه، به شکل کاربردی و پروژه‌ محور برگزار می‌شود. برنامه آموزشی سماتک شما را به یک ادمین شبکه حرفه‌ای تبدیل می‌کند و به شما کمک می‌کند تا به شغل رویایی خود برسید.

دوره های مرتبط:

دوره جامع Network Automation


نوشته شده توسط: نرگس گرامی

مرجع خبر: سایت vmware
تاریخ درج: 1401/05/24