پرواز موفقیت آمیز اولین هواپیمای مسافربری تمام الکتریکی در دنیا

پرواز موفقیت آمیز اولین هواپیمای مسافربری تمام الکتریکی در دنیا

هواپیمای Alice به عنوان اولین هواپیمای مسافربری تمام الکتریکی در دنیا توانست اولین پرواز آزمایشی خود را به مدت ۸ دقیقه با موفقیت به پایان برساند.
به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ساخت هواپیماهای الکتریکی با هدف رسیدن به انتشار کربن صفر در پرواز های هوایی آغاز شد و اکنون اولین هواپیمای مسافربری تمام الکتریکی توانست در یک پرواز آزمایشی حدود ۸ دقیقه پرواز کند. شرکت سازنده این هواپیما به نام Eviation روز گذشته پرواز آزمایشی این هواپیما را از فرودگاه بین المللی با موفقیت به پایان رسانید. هواپیمای Alice توانست در این پرواز به ارتفاع ۱۰۶۷ متری برسد.
مدیر عامل این شرکت پس از پرواز آزمایشی اعلام کرد: ما آغاز کننده نسل بعدی هوانوردی هستیم و توانستیم Alice را با موفقیت به آسمان ببریم. اکنون دوران استفاده از هوانوردی به صرفه، پاک و پاینده است. این دستاورد شروع سفرهای هوایی پایا را به دنبال دارد و در آینده حمل مسافر و بار با استفاده از هواپیماهای الکتریکی امکان پذیرخواهد بود.
با وجود پرواز موفقیت آمیز هنوز راه زیادی تا پیاده سازی کامل وجود دارد. این هواپیما تنها نمونه ای از یک هواپیمای تمام الکتریکی به حساب می آید و مجوز های لازم را نیز دریافت نکرده است. شرکت سازنده نیز باید آزمایش های بسیاری روی این هواپیما انجام دهد تا در نهایت بتواند تائیدیه های لازم را از اداره هوانوردی فدرال آمریکا دریافت کند. طبق ادعای شرکت Eviation کلیه مراحل قانونی تا سال ۲۰۲۶ به اتمام می رسد.
از مشخصات این هواپیما می توان به حمل ۹ مسافر و وجود دو سیستم پیشران اشاره کرد که آن را قادر میسازد تا ۴۶۳ کیلومتر پرواز کند‌. همچنین امکان حمل ۸۳۶۴ کیلوگرم بار توسط این هواپیما وجود دارد.


سماتک، مرکز آموزش های تخصصی IT


اگر علاقه‌مند هستید که وارد حوزه فناوری اطلاعات شوید، دوره‌های آموزشی سماتک را بررسی کنید. این دوره‌ها تحت نظر اساتید با تجربه، به شکل کاربردی و پروژه‌ محور برگزار می‌شود. برنامه آموزشی سماتک به شما کمک می‌کند تا به شغل رویایی خود برسید. برای آشنایی و ورود به حوزه برنامه نویسی و مهندسی شبکه می توانید از لینک های زیر استفاده کنید.

دوره های مرتبط:

• دوره حضوری/ آنلاین +Network
• دوره MS .NET Fundamentals آموزش برنامه نویسی مقدماتی C#
مرجع خبر: خبرگزاری تکنا
تاریخ درج: 1401/07/10