مقایسه ی عینک Snapchat با عینک گوگل در 5 قدم

مقایسه ی عینک Snapchat با عینک گوگل در 5 قدم

SnapChat تمام طرفدارانش را با 2 اتفاق اخیر شگفت زده کرد:
1- Snapchat به Snapchat Inc. تبدیل شد.
2- اولین محصول فیزیکی خود را به معرض فروش رساند: عینک دوربین دار که نام او را Spectacles قرار داد.




عینک دوربین دار اسنپ چت با عینک گوگل تفاوت های عمده ای دارد. گوگل عینک واقعیت مجازی خودش رو در سال 2013 منتشر کرد که برای آن زمان بسیار جالب و عجیب بود.
اما عینک گوگل در نهایت با شکست مواجه شد. دلایلی از قبیل: قیمت گران – 1500 دلار- ممنوعیت در برخی مکان های عمومی، ایجاد چهره ای زننده برای کاربران عینک و .. منجر به عدم موفقیت گوگل شد.
در ادامه به بیان دلایلی می پردازیم که موید پیروزی اسنپ چت در مقابل گوگل است.



Spectacles بسیار ارزان تر از عینک گوگل است.



مدیرعامل اسنپ به نسل اول عینک تولیدی خود به چشم یک اسباب بازی نگاه می کند و قیمت آن را هم متناسب با این نگاه تعیین کرد. در حالی که گوگل روی نسل اول عینک خود که به نحوی یک کشف هم به نظر می رسید، قیمتی برابر یک کامپیوتر گذاشت، چیزی حدود 1500 دلار. عینک اسنپ قیمتی حدود 129 دلار دارد و این باعث می شود تا راحت تر در اختیار عموم قرار گیرد.
این قیمت معادل یک عینک Rayban است در حالی که Rayban خاصیت تصویر برداری و به اشتراک گذاری تصاویری که با آن می بینید را ندارد.
حتی مدیرعامل اسنپ گفت اگر این قیمت باز هم برای عموم زیاد بود، تعدادی محدود از این محصول را در حراجی ها به فروش می رساند تا مصرف کننده قیمت کمتری پرداخت نماید. با پشتیبانی کمتر و قیمت گذاری منطقی می توان معاملات تجاری خوبی را برقرار کرد.



Spectacles ظاهر بهتری از مشابه خود در گوگل دارد.



مطمئنا هنوز به این فکر می کنید که طراحی عینک اسنپ بسیار با مدل عینک مورد علاقه تان تفاوت دارد، اما همین طراحی بسیار زیبا تر از عینک گوگل است. طرحی که باعث می شد تا عکس هایی که با آن عینک انداخته می شد کسل کننده باشند.
به بیان دیگر، عینک اسنپ بسیار به مد و فشن نزدیک است و در 3 رنگ ارائه شده است: سرخ مایل به زرد، سبزآبی و مشکی.



فیلم برداری با عینک گوگل، اصلا مشخص نیست درحالی که اسنپ این مشکل را حل کرده است.



این بدترین ویژگی گوگل است، زیرا با این ویژگی در مکان های عمومی حق مردم ضایع می شود. عینک گوگل وقتی شروع به فیلم برداری می کند، هیچ نشانه ای در ظاهر آن مشخص نمی شود، برای همین نمی توان تشخیص داد که دارنده ی عینک در حال فیلم برداری است یا نه!
اما در عینک اسنپ به محض شروع فیلم برداری، چراغ های ریزی که روی آن قرار دارد روشن می شود. با استفاده از این قابلیت، فیلم برداری با عینک، دیگر کاری پنهانی نمی شود.


عینک گوگل کارهای زیادی انجام می دهد در حالی که عینک اسنپ تنها یک کار می کند.



وقتی کسی از عینک گوگل استفاده می کند، معلوم نیست در حال انجام چه کاری است، فیلم برداری می کند، عکس می گیرد، ایمیل و نوتیفیکیشن هایش را چک می کند یا در حال استفاده از گوگل مپ است تا او را به آدرسی که می خواهد هدایت کند. هیچ وقت نمی توانید بفهمید فردی که آن عینک را زده، مشغول به انجام چه کاری است.
اما هر کس که عینک اسنپ را استفاده کند، کاملا مشخص است که چه کاری انجام می دهد. حتما در حال فیلم برداری است.
به هرحال دانستن بهتر از ندانستن است!

شارژر عینک گوگل مانند شارژتمام موبایل هایی است که تا به حال دیده اید.



بسیار خسته کننده است و نمی توان آن را میان شارژر موبایل ها پیدا کرد.


آن را با شارژر عینک اسنپ مقایسه کنید



بسیار با مزه و هوشمندانه طراحی شده است. خیلی جالب است که تیم اسنپ ابتکاری به این زیبایی در شارژر به خرج داده است.
کیف عینکی که عینک را شارژ می کند!
اسنپ درباره ی اینکه عمر باطری عینکش چقدر است، اصلا حرفی نزده است. اما اگر فرض کنیم این عینک هم اندازه ی عینک گوگل یعنی 4 ساعت باطری دارد، شارژ کردن آن بسیار راحت تر از عینک گوگل است.


تاریخ درج: 1395/07/07
دانلود مقاله