9 افزونه جذاب برای راحتی کار با اکسل

9 افزونه جذاب برای راحتی کار با اکسل


مایکروسافت اکسل یکی از بهترین نرم افزار های صفحه گسترده است که کارهای زیادی می تواند انجام دهد مثل محاسبات، رسم جدول، گراف و برنامه نویسی ماکرو.
علی رغم آنکه اکسل به خودی خود نرم افزاری قدرتمند در این زمینه است، شما هم می توانید با نصب یک سری افزونه ی مفید ، این نرم افزار کارا را مفیدتر و قدرتمند تر نمایید.
در زیر به معرفی این افزونه ها می پردازیم.
پیشنهاد می کنیم حتما نصب نمایید.


1- افزونه Quandl


این افزونه یکی از بهترین ابزارها برای تحلیل داده است که برای شما این امکان را فراهم می نماید تا در وقت خود صرفه جویی نمایید و دیگر لازم نیست زمان زیادی را برای جمع آوری داده و درست کردن فرمت آنها بگذرانید.
خبر خوب راجع به افزونه Quandl این است که این امکان را برای شما فراهم می کند تا در میان انبوهی از دیتاست ها به طور رایگان جستجو نمایید و بهتر آنکه، دیتاست مورد علاقه تان را می توانید به هر فرمتی که دوست داشتید دانلود نمایید.



2- نمودار Radial Bar

به جای آنکه انبوهی از داده ها را بخوانید، می توانید به راحتی با استفاده از نمودارها، داده ها را به تصویر بکشید و به سرعت آنچه را که دنبالش هستید بیابید.
اگرچه این امکان برای اکسل فراهم است که نمودارهای خوبی رسم نماید ولی افزونه Radial Bar Chart کمک می کند تا نمودار خاص رسم نمایید مانند شکل زیر.



3- نقشه حرارتی جغرافیایی

اگر با دیتاستی کار می کنید که با مکان های جغرافیایی سر و کار دارد، به تصویر کشیدن چنین داده هایی با نمودار بسیار به تحلیلتان کمک می کند. می توانید از افزونه نقشه حرارتی جغرافیایی استفاده نمایید.
افزونه Geographic Heat Map پس از آنکه داده ها را از صفحه اکسل شما دریافت کرد، نموداری شبیه به زیر رسم می نماید.


4- افزونه ماشین حساب محاسبه درصد

همه ی ما در محاسبات عالی نیستیم، خصوصا اگر محاصبات درصدی مد نظر باشد.
برای این کار می توانیم از افزونه Percentage Calculator اکسل استفاده نماییم. علاوه بر اینکه می توانیم محاسبات را به صورت درصدی انجام دهیم، می توانیم تغییر و میزان افزایش یا کاهش درصد را محاسبه نماییم.


5- محاسبات در یک محدوده خاص

اگر مدت زیادی است که با اکسل کار می کنید، ممکن است برایتان پیش بیاید که یک عدد خاص را در سلول های مختلف تغییر دهید و یا دوباره محاسبه رویشان انجام دهید، که احتمالا این کار را دستی انجام می دهید و بسیار زمان بر است. در این زمان ها، افزونه Range Calculations به کمکتان می آید.



6- نشانه گذاری فایل های موردعلاقه

اگر روی یک فایل اکسل خاص و از یک دایرکتوری خاصی همیشه کار می کنید، بوک مارک کردن آن صفحه به شما کمک می کند تا بدون صرف زمان برای جستجو به فایل های پرکاربرد دسترسی داشته باشید.
برای بوک مارک کردن صفحه ی مورد نظر می توانید ازافزونه Favorite Bookmarks کمک بگیرید.



7- افزونه RDBmail

اگر می خواهید بدون ترک کردن صفحه اکسلی که روی آن کار می کنید، آن را و یا بخشی از آن را برای کسی ایمیل کنید، می توانید از این افزونه کمک بگیرید.
خبر خوب راجع به این افزونه این است که تا حدی که بخواهید می توانید مطلبی که می خواهید ایمیل کنید را شخصی سازی کنید.
افزونه RDBmail امکان اینکه چگونه آن را ایمیل کنید را هم در اختیارتان قرار می دهد.



8- افزونه Databurst

این افزونه به شما این امکان را می دهد تا تصویرسازی هوشمند و جذابی از داده ها درست نمایید. افزونه Databurst ویژگی های بسیاری مانند دسته بندی کردن خودکار داده و پشتیبانی از فرمول های اکسل را دارد.

 9- New Workbook Assistant

Workbook های پیش فرضی که در اکسل ساخته می شوند همه شبیه به هم هستند. شما نمی توانید فونت پیش فرض و یا تعداد صفحه ی مشخص برای workbook درنظر بگیرید.
به کمک افزونه New Workbook Assistant می توانید workbook مخصوص به خود را با چند کلیک ساده بسازید.



تاریخ درج: 1395/05/10
دانلود مقاله