اگر از منطقه امن خود خارج نشوید......

اگر از منطقه امن خود خارج نشوید......


چگونه افراد موفق به این درجه از موفقیت دست یافتند، در حالی که بسیاری از افراد معمولی در یک موقعیت خسته کننده و یکنواخت، سال هاست باقی مانده اند؟ چگونه است که تعداد کمی از افراد طعم شیرین موفقیت را می چشند و دیگران در حالی که تلاش می کنند به جایی نمی رسند؟ تمام این افراد موفق یک وجه مشترک دارند، هیچگاه به چیزی غیر از "بهترین" راضی نبودند. بدین معنی که راحتی خود را کنار گذاشتند. اگر می خواهید که به غیرممکن ها دست یابید، ابتدا باید از منطقه امن خود خارج شوید.



چرا منطقه امن بد است؟


برای اکثر مردم، هدف نهایی این است که زندگی راحتی داشته باشند. تمام کار و تلاششان این است که در زندگی راحت و آسوده باشند. هدفشان این است که پول بیشتری در بیاورند تا جایی که دیگر نگران نیازهای زندگی نباشند. تا زمانی که نیازهای اصلی خود را رفع نکرده باشند، کمتر به آرزو های بزرگ فکر می کنند. اگر دقیق تر و موشکافانه به زندگی تان نگاه کنید، به آسانی می فهمید که بزرگترین دستاوردها زمانی رخ می دهند که به طور کامل از منطقه امن خود خارج شوید. زمانی که تصمیم بگیرید این راحتی را رها کنید، دقیقا وقتی است که نشان می دهد رشد کرده اید، چه در زندگی شخصی و چه در زندگی کاری.





راحتی دشمن رشد و ترقی است. زمانی که در منطقه امن خود هستید، دیگر مایل به ریسک کردن نیستید و از وضع موجود راضی هستید. این کار باعث می شود تا فرصت های به وجود آمده را نبینید و دیگران از آنها حداکثر استفاده را بکنند. اکنون، بهترین کاری که می توانید را در حق خود بکنید، اما اگر خود را با عبارت “همین قدر کافیست” راحت کنید، شانس های خود را از دست می دهید.
افرادی که خود را مشغول موضوعات بی اهمیت پیرامون خود می کنند، فرصت ها را از دست می دهند. برای مثال، کارمندی که خود را با فرهنگ سازمانی خاصی وفق می دهد، دوستان خوبی در آنجا پیدا می کند و بابت پولی که از آن سازمان دریافت می کند رضایت دارد و هیچگاه شانس مصاحبه ای دیگر با سازمانی جدید را به دست نمی آورد. دلیل آن بسیار ساده است، زیرا آن کارمند برای آنکه خود را با شرایطی جدید وفق دهد، نیازمند آن است که از راحتی خود دست بکشد، دوستان و رئیسی جدید پیدا کند. تمام این موارد او را نگران می کند و نگرانی حس خوبی نیست. کارمند مثال ما، دائم خود را با این موضوع که پیشرفت شغلی سرعت کمی دارد، گول می زند و هیچگاه این حقیقت را نمی پذیرد که او علاقه ای به ترک منطقه امن خود ندارد. تنها دلیلی که مانع پیشرفت اوست. درست است که کاری خطرناک است، اما چندبار در زندگی تان کاری ارزشمند انجام داده اید که خطر نداشته است؟ شانس وجود دارد ولی همیشگی نیست.
شکست کمی ناراحت کننده است اما محرکی برای پیروزی است. تا زمانی که خطر شکست را نپذیرید با موقعیت های غیر قابل پیش بینی رو به رو نمی شوید. اگرچه هیچکس نمی خواهد که به طور دائم در نگرانی باشد، اما به کمی احساس نگرانی نیاز داریم تا ما را به جلو هدایت کند و کارایی مان را بهبود بخشد.



چگونه از منطقه امن خود خارج شویم؟





تنها چیزی که شما را از دسترسی به غیرممکن ها باز می دارد، تمایل به راحتی است. عادات قدیمی را کنار بگذارید. راه های زیادی برای ترک منطقه امن و رشد و ترقی وجود دارد.
در ادامه با هم این راه ها را می خوانیم:



1- بازنگری و اصلاح برنامه های روزانه


اولین گام برای شروع این است که برنامه ی روزانه ی خود را تغییر دهید، برنامه ای که مناسب مدل زندگی شما تا کنون بوده است. تا زمانی که در این برنامه تغییری ایجاد نکنید، نمی توانید از منطقه امن خود خارج شوید. لزومی ندارد که در ابتدای کار،تغییرات بزرگی اعمال نمایید. تغییرات نا محسوس برای عوض کردن دیدتان در ابتدای کار کافی است. زمانی که این تغییرات کوچک برای شما تبدیل به عادت شود، می توانید برای اهداف بزرگتر آماده شوید.



2- قدم هایی کوچک به سمت هدفتان بردارید.


ممکن است که از دست رئیس زورگویتان خسته شده باشید و بخواهید شغلی در جای دیگر پیدا کنید، اما برای این کار به شدت تنبل باشید. شاید فکر کردن درباره محیط جدید، همکاران جدید و رئیس جدید، شما را نگران کند. اما به هرحال اگر دوست دارید که به سمت هدفتان قدمی بردارید، باید با گام های کوچک این کار را شروع نمایید. کمک رساندن به افراد حرفه ای کنارتان، اشنا شدن با افراد حرفه ای در فروم های مختلف، بهبود مهارت های کاری مرتبط یا بهبود توانایی برقراری ارتباط موثر، هریک از این گام های کوچک می تواند در رسیدن به هدف یاری تان کند و اعتماد به نفس تان برای رویارویی با هر شرایطی یا هر همکار و رئیس و محیطی بالا ببرد.





3- از شکست خوردن نترسید.


نتیجه هر چه که می خواهد باشد، خوشحال باشد و دلسرد نشوید. بزرگترین دشمن تان ترس از شکست است که اجازه نمی دهد از مرزهایی که خود ایجاد کرده اید، عبور کنید. اگر می خواهید به هدف مورد نظرتان برسید، باید بدون توجه به نتیجه، به سمتش حرکت کنید. خارج شدن از منطقه امن بدین معنا نیست که به سرعت به موفقیت برسید، بلکه به این معناست که از شر ترس از شکست رهایی یابید و به خود اجازه رشد و ترقی را بدهید. به هیچ عنوان نتیجه اولیه مهم نیست!



4- موارد جدید را امتحان کنید، آدم های جدید را ملاقات.


انجام کارهای جدید، مغز را باز می کند و دید بهتری ایجاد می کند، و باعث می شود مواردی را در نظر بگیرید که پیش از این به آنها توجهی نمی کردید. همچنین، ملاقات با آدم های جدید افق فکری را گسترش می دهد و ما را با روش های جدید برای دستیابی به موارد مورد نظر آشنا می سازد و راه های جدیدی برای دستیابی به هدفی خاص پیش روی مان قرار می دهد. گوش دادن به داستان افرادی که موارد ناشناخته را جستجو و کشف کردند می تواند نگرانی تان را کاهش دهد و منبعی الهام بخش برای تان باشد.





اگر از منطقه امن خود خارج نشوید مانند اکثر مردم در سطحی متوسط باقی می مانید و هیچگاه طعم خوش موفقیت را نمی چشید.


تاریخ درج: 1395/08/17
دانلود مقاله