آزمونی برای تعیین زبان برنامه نویسی مناسب

آزمونی برای تعیین زبان برنامه نویسی مناسب

برنامه نویسی ساده نیست و برای همه ساخته نشده است. اگر تصمیم گرفته اید به عنوان یک شغل دائمی، یا برای اضافه کردن به مهارت هایتان و یا برای سرگرمی برنامه نویسی یاد بگیرید، با تعداد زیادی از زبان های برنامه نویسی مواجه می شوید. چگونه می خواهید از بین این همه زبان برنامه نویسی مناسب ترین را پیدا کنید.
امروز می خواهیم ابزاری به شما معرفی کنیم که در تصمیم گیری برای انتخاب زبان برنامه نویسی مناسب به شما کمک کند. این ابزار ابتدا از شما می پرسد که به چه دلیل می خواهید برنامه نویسی یاد بگیرید. سپس سوالات عمیق تر و دقیق تری می پرسد. مثلا می پرسد در نهایت می خواهید چه چیزی (بازی، وب سایت یا اپلیکیشن موبایلی) تولید کنید؟ سپس با پاسخ حداکثر 5 سوال زبان مناسب شما مشخص و به شما اعلام می شود.
تمام این پروسه بیش از 2 الی 3 دقیقه طول می کشد و شما در نهایت زبان برنامه نویسی مناسب خود را پیدا کرده اید. سپس یک توضیح کوتاه راجع به آن زبان برنامه نویسی ارائه می شود و به شما توضیح می دهد که بر چه اساسی این زبان مناسب شماست.
سخنران، نویسنده و توسعه دهنده شرکت مایکروسافت Daniel Egan در توئیتی نوشته است که اگر می خواهید یک زبان دیگر به جز زبان مادری تان یاد بگیرید که به شما روش تفکر صحیح را بیاموزد، حتما یک زبان برنامه نویسی یاد بگیرید.
اگر در اینترنت جستجو کنید وب سایت های زیادی پیدا می کنید که خدماتی مشابهی می دهند و به شما کمک می کنند تا زبان برنامه نویسی مناسب تان را پیدا کنید، اما وب سایتی که معرفی کردیم، سریع ترین و دقیق ترین آنهاست. به طور کلی متداول ترین پاسخ ها چنین است: اگر می خواهید برنامه اندرویدی تولید کنید، Java یاد بگیرید. اگر می خواهید برنامه برای iOS بنویسید، Swift بهترین گزینه است و اگر می خواهید برنامه نویسی وب شوید بدون شک به HTML5 و JavaScript نیاز پیدا می کنید.

در سماتک بسیاری از این دوره ها تدریس می شود که نام تعدادی از آنها با سرفصل هایشان در ادامه آمده است.
دوره برنامه نویسی اندروید
دوره برنامه نویسی اندروید پیشرفته
دوره جاوا Java SE 7 Programming & Developing Applications for the Java EE 6 Platform
دوره MS .NET Fundamentals آموزش برنامه نویسی مقدماتی C#


تاریخ درج: 1395/11/24
دانلود مقاله