معرفی 2 ابزار برای افزایش مهارت های تایپی برنامه نویسی

معرفی 2 ابزار برای افزایش مهارت های تایپی برنامه نویسی

آیا از 2 انگشت برای نوشتن یک خط کد استفاده می کنید؟ و تمام مدت سرتان پایین و نگاهتان به صفحه کلید است؟ نباید اینطور باشید. در عصر تکنولوژی سرعت تایپ کردن یک مهارت حیاتی است. تایپیست ها نیاز ندارند برنامه نویس باشند اما برنامه نویسان باید تایپیست باشند.
دفعه بعدی که نشستید تا یک خط کد بنویسید، به مکثی فکر کنید که در اثر گشتن به دنبال کاراکترها ایجاد می شود. این مکث و توقف ایجاد شده به اندازه یک تماس تلفنی ناخواسته بد است. مشخص است که دوست دارید بهتر شوید. برای همین 2 راه برای تقویت سرعت کدزنی برای تان در ادامه گردآوردیم.
خودآموزهای عمومی تایپ کردن بیشتر بر روی حروف و اعداد تمرکز دارند در حالی که یک برنامه نویس به همان اندازه از نمادهای دیگر نیز استفاده می کند. پس برنامه نویس به یک نوع خودآموز دیگر لازم دارد. به کمک این 2 روشی که در ادامه آمده است، می توانید در این زمینه خبره شوید. تمرین را شروع کنید.



Typing.io

تمام درس های موجود در Typing.io گرد هم جمع شده اند تا در دقت و سرعت درست تایپ کردن به کمکتان آیند. حتی آنان که تایپیست هایی حرفه ای هستند باید کمی خود را در زمینه سرعت تایپ متن همراه با نمادها به چالش بکشند و بتوانند میزان سرعت تایپ یعنی لغت بر دقیقه را در خود افزایش دهند. زبان مورد علاقه خود را انتخاب کنید و تایپ کردن را شروع کنید.





می توانید از میان 16 زبان موجود یکی را انتخاب کنید. درس های موجود شامل تنوع زیادی از زبان ها می شود از Objective C گرفته تا هر زبان دلخواهی که مد نظرتان است و می خواهید آن را بارگذاری کرده و با آن تمرین نمایید. روی کدها بنویسید، هر خطای نوشتاری که داشته باشد، کد به رنگ قرمز در می آید. این نوع یادگیری، یادگیری مناسبی برای برنامه نویسی نیست اما کمک تان می کند تا با محیط های برنامه نویسی آشنا شوید.
با حساب کاربری گوگل خود در Typing.io ثبت نام نمایید تا بتوانید از طرح های رایگان آن استفاده نمایید. طرح پولی این سایت قابلیت های خوبی در اختیارتان قرار می دهد مانند Typo Cost Analysis که کل کلماتی که تایپ کرده اید را حساب می کند و تمام اشتباهاتی که در آن رخ داده و مجبور به عقب رفتن در کد شدید را از آن کم می کند تا میزان کاراکترهای مفیدی که تایپ کرده اید را به زمانی که صرف آن کرده اید در اختیارتان قرار دهد که هر سری بتوانید این ارقام را بهبود دهید و پیشرفت نمایید.



SpeedCoder

این خودآموز برنامه نویسی نیز برای برنامه نویسان رایگان است. البته اگر وعده های تبلیغاتی را کنار بگذاریم در نهایت مجبور هستید برای استفاده از خدمات آن مبلغی را بپردازید.SpeedCoder 10 زبان برنامه نویسی را پوشش می دهد. منبع نمونه های کد مورد استفاده این سایت از GitHub است. همچنین می توانید قطعه کد مورد نظر خود را در آن بارگذاری کنید.





SpeedCoder سایتی جدید است. هنوز قسمتی برای آموزش نحوه استفاده از سایت وجود ندارد، اما حتما به دنبال ویژگی هایی که این سایت معرفی کرده، باشید. تیم توسعه دهنده SpeedCoder قول صفحه کلیدهای جدید مانند Colemak، Workman و AZERTY را داده اند. همچنین قسمت آموزش به زودی به این سایت اضافه می گردد.



آیا سرعت تایپ برای شما مشکلی جدی است؟

برنامه نویسی هر روز با چالش های جدیدی رو به رو است. متناسب سازی سرعت تایپ با مهارت های برنامه نویسی، تنها چیزی است که به بهره وری تان کمک شایانی می کند. شما تا چه اندازه از مهارت تایپ سریع استفاده می کنید؟ آیا منابع دیگری برای تقویت این مهارت سراغ دارید؟


تاریخ درج: 1395/12/15
دانلود مقاله