5 گواهینامه ضروری فناوری اطلاعات برای سال 2023

5 گواهینامه ضروری فناوری اطلاعات برای سال 2023

اگر به دنبال روشی ساختاریافته برای یادگیری مهارت‌های جدید و کسب اعتبار هستید، برنامه‌ریزی برای دریافت گواهینامه فناوری اطلاعات گزینه بسیار خوبی است. مزایای دریافت این مدرک می‌تواند شامل بهبود عملکرد شغلی و افزایش رقابت‌پذیری در بازارکار باشد. وجود مدرک IT در رزومه، می‌تواند راهی سریع برای سنجش توانایی‌های شما هنگام استخدام باشد.

علاوه‌براین، متخصص‌های فناوری اطلاعات که مدرک دریافت می‌کنند، درآمدهای بالاتری نسبت به‌سایرین بدست می‌آورند. چه به تازگی شروع به کار کرده‌باشید و چه در حرفه خود تثبیت‌شده‌اید، مدارک IT مزایای خود را برای شما دارند. در ادامه 5 گواهینامه برجسته IT را معرفی می‌کنیم.

معرفی 5 گواهینامه IT

در این مقاله برخی از گواهینامه‌های رایج در حوزه فناوری اطلاعات معرفی شده‌اند که برای آماده‌سازی ورود شما به هر حوزه مناسب می‌باشند. این لیست شامل مدارکی است که به اندازه کافی گسترده هستند تا شما به انواع مهارت‌ها مورد نیاز برای ورود به هر حوزه فناوری اطلاعات تسلط پیدا کنید و همچنین شامل برخی از گواهینامه‌ها است که شما را به مهارت‌های تخصصی‌تری مجهز می‌کنند.

1 . +CompTIA A

مدرک CompTIA A+ به‌طور گسترده به‌عنوان یکی از گواهینامه‌های معتبر برای ورود به حوزه IT درنظر گرفته‌می‌شود. کسانی که در آزمون‌های این گواهینامه موفق شوند، واجد شرایط ورود به حوزه‌های شبکه، سیستم عامل، امنیت و دستگاه‌های تلفن همراه خواهندبود. دریافت مدرک CompTIA A+ نیاز به دو آزمون دارد.

مدرک CompTIA A+ یک معرفی کلی از دنیای فناوری اطلاعات ارائه می‌دهد. البته، متخصص‌های این حوزه می‌توانند با بدست‌آوردن تجربه نیز در زمینه خاصی از فناوری اطلاعات مانند: شبکه‌، امنیت یا محاسبات ابری تخصص پیدا کنند.

2. +CompTIA Network

گواهینامه +CompTIA Network یک مدرک اساسی در اصول شبکه است. برخلاف CCNA، +Network روی کار با محصولات و ابزارهای برند خاصی کار نمی‌کند. +Network نسبت به CCNA اساسی‌تر درنظر گرفته‌می‌شود و برای کسانی که تازه شروع به کار در شبکه کرده‌اند، یا کسانی که CCNA را برای نیازهای فعلی‌شان بسیار جامع می‌دانند، گزینه خوبی است.

3. +CompTIA Security


در این عکس گواهینامه فناوری اطلاعات، کتاب ها، ساعت، عینک و کاکتوس در یک زمینه ابی وجود دارد.

 مدرک +CompTIA Security شما را به مهارت‌هایی اولیه برای انجام وظایف امنیتی در یک سازمان مجهز می‌کند. این گواهینامه موضوعاتی مانند: رمزگذاری، امنیت فیزیکی و امنیت بی‌سیم را پوشش می‌دهد. برای کسب این مدرک نیاز به شرکت در یک امتحان دارید. اگر علاقه‌مند تبدیل‌شدن به یک متخصص امنیت فناوری اطلاعات هستید، می‌توانید مدارک امنیتی پیشرفته‌تری مانند: Certified Information Systems Auditor (CISA) یا Certified Information Systems Security Professional (CISSP) را دریافت کنید.

4 . Cisco Certified Network Associate (CCNA)

مدرک CCNA یک گواهینامه در سطح کارشناسی است که مبانی مسائل شبکه IT را پوشش می‌دهد که شامل دسترسی به شبکه، اتصال IP و خدمات IP است. اگرچه شما با دریافت این گواهینامه منحصراً توانایی کار با محصولات و ابزارهای Cisco را پیدا می‌کنید اما به دلیل تسلط سیسکو در بازار شبکه در بین متخصص‌های شبکه بسیار محبوب است. برای دریافت مدرک CCNA نیاز به شرکت در یک آزمون را خواهیدداشت.

5. Amazon Web Services (AWS) Cloud Practitioner

رایانش ابری همراه با امنیت، یکی از پرتقاضاترین زمینه‌ها در حوزه فناوری اطلاعات است و خدمات وب آمازون (AWS) در حال حاضر پراستفاده‌ترین پلت فرم ابری در جهان است. بنابراین یادگیری پلت فرم AWS ممکن است به شما در این صنعت روبه رشد برتری دهد. مدرک AWS Cloud Practitioner مقدماتی‌ترین گواهینامه AWS است.

مدرک AWS Cloud Practitioner برای کمک به شما در دستیابی به دانش پایه AWS طراحی‌شده‌است و می‌تواند برای کسانی که تازه شروع به کار در حوزه فناوری اطلاعات کرده‌اند عالی باشد. با این حال، بسیاری از مشاغل مربوط به ابر درخواست گواهینامه AWS در سطح کاردانی را دارند. اگر قبلاً یک سال تجربه کار با AWS را دارید، مدرک‌های سطح کاردانی AWS Solutions Architect ، SysOps Administrator یا مدرک‌های حوزه برنامه نویسی ممکن است برای ورود شما به حوزه مشاغل رایانش ابری مناسب باشد. همچنین می‌توانید گواهینامه‌های ابری دیگری مانند: Microsoft Azure Fundamentals یا گواهی Google Associate Cloud Engineer را درنظر بگیرید.

آماده‌سازی برای دریافت گواهینامه خود را از امروز شروع کنید

دریافت مدرک در حوزه فناوری اطلاعات معمولاً مستلزم انتخاب گواهینامه، آماده‌شدن برای امتحان و قبولی در امتحان است. اگر به کسب مدرک فکر می‌کنید و برای فهمیدن اینکه از کجا شروع کنید به کمک نیاز دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02188738394 تماس بگیرید و یا از طریق آیدی تلگرام sematecr@ با همکاران ما در ارتباط باشید.

نوشته شده توسط: نرگس گرامی

مرجع خبر: وب سایت coursera
تاریخ درج: 1402/03/23