معرفی تازه‌ ترین محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گوگل

معرفی تازه‌ ترین محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گوگل

شرکت رایانه‌ای گوگل روز چهارشنبه دهم ماه می در سانفرانسیسکوی ایالت کالیفرنیا، تازه‌ترین محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود را معرفی کرد.

ساندار پیچای، «مدیرعامل» به همراه دیگر مدیران گوگل در این مراسم با اشاره به پیشرفت‌های هوش مصنوعی در محصولات این شرکت و توانایی‌های تازه‌ی جیمیل، جدیدترین گوشی‌ هوشمند و تبلت این کمپانی را نیز معرفی کردند.

به من کمک کن، بنویسم

در این مراسم اعلام شد که جیمیل به زودی قابلیتی خواهد داشت که با استفاده از هوش مصنوعی تمام ایمیل‌ها را برای کاربر می‌نویسد. این ویژگی که «به من کمک کن، بنویسم» نام دارد، اساساً گسترش قابلیت پاسخ‌های خودکار و متن تولیدی است که گوگل قبلاً در جیمیل از آن استفاده کرده‌است.

هنگام اعلام این ویژگی، ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، از جیمیل خواست تا از یک شرکت هواپیمایی درخواست کند پول بلیطش را پس بدهد. جمیل با کمک هوش مصنوعی، اطلاعاتی را از مبادلات قبلی با این شرکت هواپیمایی جمع آوری کرد و یک پیام کامل برای درخواست بازپرداخت ایجاد نمود. علاوه براین، کاربر می‌تواند پیام نوشته‌شده توسط جیمیل را مطابق میل خود ویرایش و بعد ارسال کند.

محصولات جدید گوگل


معرفی تازه‌ ترین محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گوگل

یکی دیگر از موارد ذکرشده در رویداد گوگل، آغاز همکاری این شرکت با کمپانی ادوبی برای افزودن ویژگی‌های نو به چت‌بات «بارد» است. بر این اساس کاربران می‌توانند عکس‌های مورد نظر خود را تولید و ویرایش کنند و یا با دیگر افراد به ‌اشتراک بگذراند.

گوگل همچنین اعلام کرد که قصد دارد تعدادی ویژگی امنیتی جدید را در سرویس‌های خود برای محافظت بهتر از کاربرانش ارائه کند. از جمله این خدمات محافظت از هرزنامه برای گوگل درایو و بهبود حذف تاریخچه جستجو در نرم افزار مسیریاب عنوان شده‌است.

تاریخ درج: 1402/02/24